Compromís vol un front comú per recuperar pressupost i serveis del Sant Hospital
Òscar Ordeig xifra en un 20% la retallada al complex urgellenc en cinc anys. La moció recorda que el centre dóna servei a un territori extens i no pot ser tractat com un hospital d'una àrea urbana
El grup municipal de Compromís x La Seu presentarà al proper Ple Municipal, dilluns vinent, una proposta d’acord per a la recuperació gradual del pressupost, les especialitats i els serveis sanitaris perduts durant els darrers anys de la Fundació Sant Hospital de La Seu.
Segons exposa Compromís, "durant els darrers anys hi ha hagut una rebaixa constant del pressupost de l’Hospital de La Seu, a causa de la davallada de les contractacions de serveis sanitaris de la Generalitat de Catalunya". Així, exposen que "l’any 2009 el pressupost que el Departament de Salut ingressava a l’Hospital era de 17,3 milions d’euros, mentre que el de l’any 2014 era de 13,8 milions d’euros". Per tant, en termes absoluts, conclouen que s’ha perdut un 20% del pressupost. Això, afirmen, "té repercussions en la qualitat dels serveis oferts a l’Hospital de La Seu". En aquest sentit, CxLS detalla que "s’han perdut especialitats, s’han reduït les freqüències de consultes d'especialistes i, igualment, s’ha reduït el personal auxiliar i d'infermeria".
Una conseqüencia d'això, segons el principal grup de l'oposició, és que "és més habitual que abans haver d’anar a Barcelona o a Lleida per rebre els serveis que el nostre hospital no pot oferir per les retallades sofertes, la qual cosa provoca una evident molèstia als veïns i veïnes de la Seu d’Urgell i de la comarca de l’Alt Urgell".
El portaveu de Compromís x La Seu, Òscar Ordeig, també recorda que "l’Hospital de La Seu és quelcom més que un hospital d’una ciutat, és un 'Hospital de Muntanya'; és a dir, dóna servei a un territori extens i amb poca població i no pot ésser tractat d’igual manera que qualsevol altre centre hospitalari d’una gran ciutat". Ordeig advoca per la "unitat d’acció de tots els grups municipals mitjançant un pacte de ciutat per cercar tots junts un nou acord amb la Generalitat de Catalunya, per tal d’aconseguir revertir la situació precària de les finances i, com a conseqüència, dels serveis sanitaris”.
Finalment, Òscar Ordeig hi afegeix que “la gran professionalitat, esforç i dedicació dels seus treballadors permet pal·liar, però no resoldre, els problemes assistencials derivats de la falta de recursos”.
