Condemna de quatre anys de presó per ruixar amb benzina un bar de Puigcerdà i calar-hi foc
La fiscalia demanava una pena de 14 anys, però ha acceptat reduir-la pel retard en el judici i pel fet que l'acusat és drogoaddicte de llarga durada. Els fets es van produir l'any 2018
Segons recull la sentència, els fets es van produir la nit del 5 d'abril de 2018, quan l'acusat estava consumint drogues i alcohol en un bar del carrer Querol, al centre històric de Puigcerdà. Al local també hi havia l'home que li havia estat proporcionant les substàncies. El drogoaddicte es va enfadar perquè considerava que l'última dosi que el seu camell li havia venut "no estava bé". Llavors, com a "venjança", va decidir anar a comprar 1,85 litres de gasolina, va tornar al bar i amb una garrafa va començar a ruixar la barra, les lleixes, la màquina enregistradora i la cafetera. Després, va fer servir un encenedor i va provocar l'incendi.
Com a conseqüència del foc, hi va haver una deflagració que va afectar també la primera planta del local. El delinqüent va fugir però el van detenir al cap de poca estona. Tots els clients i treballadors del bar van haver de sortir o ser evacuats pels Bombers i, segons recull la fiscalia, dues víctimes van haver de ser ateses per inhalació de fum. L'acció de l'acusat també va causar desperfectes a l'establiment. Per tot plegat, a banda de la pena de presó, la fiscalia vol que el processat indemnitzi l'asseguradora del bar amb 5.294 euros pels estralls causats.
