Condemnen a tres anys de presó un home per difondre propaganda gihadista des de Puigcerdà
L'acusat promovia continguts violents vinculats a Estat Islàmic o Hamàs des de xarxes com Telegram, Tik Tok, Instagram o Facebook. La policia el va detenir el desembre passat a la capital cerdana
La sala penal de l'Audiència Nacional ha condemnat un home a tres anys de presó per difondre, des de Puigcerdà, propaganda gihadista a través de les xarxes socials. L'acusat promovia continguts vinculats a les organitzacions terroristes Estat Islàmic i Hamàs. L'ara condemnat va ser detingut el desembre de l'any passat a la capital cerdana.
Segons ha informat Regió 7 de fonts judicials, en el judici l'home i el seu advocat han reconegut les acusacions pels delictes d'"autoadoctrinament" i "autocapacitació terrorista" amb la finalitat d’incorporar-se a una organització terrorista o col·laborar-hi, i per enaltiment del terrorisme. La sentència ja és ferma.
D'acord amb les mateixes informacions, la investigació policial va començar quan un usuari de Telegram va alertar que havia vist publicacions que justificaven un atemptat suïcida de Daesh (Estat Islàmic) a Síria. La recerca va permetre constatar que hi havia un usuari que feia mesos que publicava i compartia missatges, vídeos i imatges que exaltaven el terrorisme islamista i que justificaven atemptats i incitaven "a la gihad, al martiri" i a la violència contra persones considerades "infidels". L'autor els publicava tant a Telegram com a Tik Tok, Instagram i Facebook.
Entre el material difós hi havia vídeos de decapitacions de presoners i continguts propagandístics que glorificaven dirigents terroristes. La investigació posterior va permetre acreditar que l’acusat era qui administrava aquests perfils. A més a més, arran de la detenció es va inspeccionar el seus dispositius mòbils i es va comprovar que hi havia fet cerques a internet sobre les possibilitats d’unir-se a Hamàs, d'adquirir roba i banderes gihadistes o de viatjar a Síria.
