Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Conxita Tarruella serà la cap de llista de CIU al Congrés dels Diputats

Conxita Tarruella serà la cap de llista de CIU al Congrés dels Diputats

La candidatura a Lleida la completen Marc Solsona, Enric Mir i Lídia Pons El pirinenc Ramon Alturo serà el número u de la llista al Senat, acompanyat de Manel Plana i Maite Rivero

Barcelona'92 - 20 anys - Pasqual Maragall
Barcelona'92 - 20 anys - Pasqual Maragall
13/10/2011 12:14

CiU ha presentat aquest dimarts Conxita Tarruella com a cap de llista per Lleida al Congrés dels Diputats. La candidatura la completen l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona; el de les Borges Blanques, Enric Mir, i la regidora de l'Ajuntament de Bellpuig, Lídia Pons.

Pel que fa a la candidatura de CiU per Lleida al Senat, l'encapçala l'actual senador Ramon Alturo i l'acompanyen el president del Comitè comarcal del Segrià d'UDC, Manel Plana i la portaveu de CiU i vicepresidenta al Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Maite Rivero.

Tarruella ha reconegut que, tot i no ser fàcil, CiU pretén aconseguir el 20-N 2 diputats i 3 senadors per Lleida, uns resultats que no assoleixen des de les eleccions generals del 2000. En les últimes eleccions generals, celebrades els anys 2004 i 2008, CiU va aconseguir a Lleida només un diputat dels quatre possibles i un senador. El PSC va ser qui va sortir beneficiat d'aquesta pèrdua de vots.

Els nacionalistes volen recuperar el repartiment de fa més d'una dècada perquè asseguren que l'únic partit que defensarà Catalunya a Madrid és CiU. Alturo considera que tant el PP com el PSC són partits "d'obediència estatal" ja que "els interessos propis del partit no els deixen arribar a la gent i que només CiU defensarà els interessos dels lleidatans i dels catalans". És per això que des de CiU lluitarà per evitar una majoria absoluta del PP, tal com apunten algunes enquestes.

Les prioritats d'Alturo són reclamar a Madrid una millora de les infraestructures de Lleida com ara l'A-14, l'Eix del Pirineu i les bones comunicacions amb Tarragona així com una aposta decidida per dotar d'Internet i banda ampla a tot el territori.

Conxita Tarruella, per la seva banda, reconeix que en les eleccions generals, la tendència dels ciutadans "enfadats" amb el PSOE, és votar el PP però recorda que a Catalunya "hi ha altres opcions". "La Moncloa potser sí que només és cosa de dos (PP i PSOE), però la defensa dels interessos de Catalunya només és cosa d'un (CiU)", remarca.

El lema de CiU en la campanya electoral del 20-N és 'Més per Catalunya', és a dir, "més ocupació, més activitat productiva, més autogovern i més diners per Catalunya", explica Tarruella, que afegeix que la seva prioritat serà reivindicar el pacte fiscal. "Sense un bon pacte fiscal, Catalunya no recuperarà la creació d'ocupació no tornarà a ser el motor econòmic que era", ha dit.

Els responsables de CiU han coincidit en assegurar que la llista de CiU de Lleida tant al Congrés com al Senat està formada per persones de tots els àmbits, territoris i edats. A més, són llistes, han dit, que s'han acordat de manera tranquil·la i amb una participació molt elevada que demostra, diuen, la fortalesa interna del partit.

Conxita Tarruella i Tomàs

Va néixer a Benavent de Segrià (Segrià) l'any 1949. La sanitat i la política sempre han estat molt presents en la seva vida. És diplomada en Infermeria i va ser la presidenta de l'Associació Esclerosi Múltiple de Lleida fins al 2007.

Tarruella ha estat diputada al Parlament, directora general de la Infància i l'Adolescència, regidora i portaveu de CiU a l'Ajuntament de Lleida fins al 2007. Els darrers quatre anys ha estat portaveu de Sanitat, Consum, Discapacitat i Agricultura al Congrés, on representa actualment a CiU com a diputada per Lleida.

Marc Solsona i Aixalà

Va néixer a Mollerussa fa 35 anys i va estudiar Geografia i Història a la Universitat de Lleida (UdL). Actualment i des del 17 de desembre del 2010 és l'alcalde de Mollerussa. Primer arran de la renúncia voluntària de l'anterior alcaldessa i des de l'11 de juny de 2011 en guanyar les eleccions municipals. Des del 1995, però, formava part de les llistes municipals de CiU i el seu primer càrrec polític va ser el 1999 quan el van nomenar regidor de Cultura, Festes i Joventut.

Enric Mir i Pifarré

Va néixer l'any 1956 a les Borges Blanques, municipi d'on actualment és l'alcalde i el cap local de CDC. Mir està llicenciat en Empresarials, Economia i Ciències Polítiques.

Lídia Pons i Monistrol

Va néixer a Bellpuig (Urgell) fa tan sols 22 anys però és ja regidora de Cultura, Ensenyament, Joventut i Festes a l'Ajuntament del seu municipi. Llicenciada en Ciències Polítiques i de l'Administració per la UB, Pons compagina la feina de regidora amb tasques de suport als diputats de CiU a la Diputació de Lleida. Tot i la seva joventut, és també la responsable de l'Oficina Parlamentària de Lleida i coordina el Programa de la JNC per les eleccions a les Corts Generals.

Ramon Alturo i Lloan

Nascut a Durro (Alta Ribagorça) l'any 1955, Ramon Alturo ha estat senador per CiU a Lleida aquesta última legislatura i va ser president de CDC Lleida entre els anys 2006 i 2008. De formació és Enginyer Tècnic en les especialitats d'Energies Renovables i d'Enginyeria de la Formació. Alturo ha estat molt lligat des de sempre al món educatiu. Va ser secretari de la Junta Central de Directors de Secundària de Catalunya (1996-1999) i delegat dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Lleida (2000-2003).

Manel Plana i Farran

Va néixer a Aitona (Segrià) fa 39 anys però actualment viu a Rosselló (Segrià), d'on és regidor de Cultura, Ensenyament i Relacions Institucionals. Plana és llicenciat en Dret i professor associat al departament d'Administració d'Empreses de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida (UdL). També és el president del Comitè comarcal del Segrià d'UDC.

Maite Rivero i Segalàs

Va néixer a Llavorsí (Pallars Sobirà) l'any 1967 però actualment viu a Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà). És diplomada en Turisme per la Universitat de Girona. Ha estat gerent del Patronat Comarcal de Turisme del Pallars Sobirà (1994-1997 i 1999-2002) i en dos ocasions cap de llista per CiU a Esterri d'Àneu a les eleccions municipals. Ja es va incorporar a la llista del Senat a les anteriors eleccions generals i actualment és portaveu de CiU i vicepresidenta al Consell Comarcal del Pallars Sobirà.

Mostrar formulari de contacte