Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Denúncia per l'abandonament de vuit peces de caça major a les Valls d'Aguilar

Denúncia per l'abandonament de vuit peces de caça major a les Valls d'Aguilar

Agents del Seprona de la Guàrdia Civil van localitzar cinc cérvols i tres porcs fers abatuts. Els caçadors estan obligats a retirar els cadàvers del medi natural
Animals abatuts i no retirats del medi natural (Foto: Seprona)
22/02/2021 19:00

Agents del Servei de Protecció de la Natura (Seprona) de la Guàrdia Civil han denunciat l'abandonament de vuit peces de caça major al municipi de les Valls d'Aguilar. Els animals van ser abatuts en una cacera, però no van ser retirats del medi natural, fet que contravé el que estableix el Decret 9/2019 de la Generalitat de Catalunya.

Com a conseqüència de les gestions realitzades per a la prevenció de la caça furtiva, una patrulla del Seprona, servei ubicat a la Pobla de Segur, va intervenir en una àrea privada de caça situada al terme municipal de les Valls d'Aguilar. Al lloc els agents van localitzar les restes de cinc cérvols i tres porcs fers, abandonats prop d'un camí transitable per vehicles de motor.

L'abandonament dels cossos contravé el Decret 9/2019, de 8 de gener de la Generalitat de Catalunya (Art.3 - 3.1), que fa referència a la recollida, el transport, el condicionament i la comercialització de caça silvestre destinada al consum. En el text s'obliga els responsables a gestionar adequadament el producte resultant de la caça, havent de ser retirats els cadàvers del medi natural, llevat que la seva recuperació comporti greus riscos o dificultats.

Els responsables, identificats pel Seprona, han estat denunciats davant el Servei d'Activitats Cinegètiques de el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya.

Mostrar formulari de contacte