Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Guàrdia Civil retira i destrueix un projectil d'artilleria i una granada de morter a la Conca de Dalt

La Guàrdia Civil retira i destrueix un projectil d'artilleria i una granada de morter a la Conca de Dalt

El material va ser trobat per un veí a les ruïnes d'una torre abandonada de la localitat pallaresa

El projectil d'artilleria i la granada de morter localitzats en unes ruïnes d'una torre abandonada de la Conca de Dalt (Foto: Guàrdia Civil)
El projectil d'artilleria i la granada de morter localitzats en unes ruïnes d'una torre abandonada de la Conca de Dalt (Foto: Guàrdia Civil)
24/04/2019 17:35

La Guàrdia Civil ha retirat un projectil d'artilleria de 75 mil·límetres i una granada de morter reformada de 81 mil·límetres de les ruïnes d'una torre abandonada situada a la Conca de Dalt (Pallars Jussà).

Un veí de la localitat, seguint les indicacions recomanades, va alertar al cos policial i agents del Grup Especialista en Desactivació d'Explosius (GEDEX) que, acompanyats d'efectius de la Pobla de Segur, es van desplaçar al lloc de la troballa aquest dimarts. El material, que suposadament s'hauria utilitzat durant la guerra civil espanyola, va ser traslladat a una zona segura per analitzar-lo i procedir posteriorment a la seva destrucció.

La Guàrdia Civil recorda que en cas de trobar un objecte amb una aparença sospitosa i que sembli un artefacte explosiu, incendiari o pirotècnic, es recomana no tocar-lo i avisar immediatament al cos policial. A més, afegeixen que és molt útil aportar les coordenades GPS de la seva localització, les quals es poden obtenir a través de dispositius mòbils.

Mostrar formulari de contacte