Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Detingut un caçador furtiu de Vilaller amb tretze caps d'isards i quatre de cabirols

Detingut un caçador furtiu de Vilaller amb tretze caps d'isards i quatre de cabirols

26/02/2010 09:28

La Guàrdia Civil ha detingut un veí de Vilaller, de 56 anys, acusat d'un delicte continuat contra la fauna i per tinença il·lícita d'armes. Al detingut se li van intervenir armes llargues ratllades, entre les quals un rifle que no tenia documentació, a més de tretze caps d'isard, quatre de cabirol i material per caçar.

La detenció és fruit d'una investigació policial iniciada el maig del 2009, després que Agents de protecció de la natura de la Diputació General d'Aragó localitzessin un isard decapitat en una zona protegida del parc natural Posets-Maladeta, al terme de Montanui.

Arran de l'aparició d'un cadàver d'isard, la Guàrdia Civil va obrir una investigació per mirar d'esclarir la procedència d'aquell animal. En col·laboració amb agents de protecció de la natura es van muntar diversos operatius per intentar identificar la persona o persones que podien estar caçant furtivament a la zona.

Les investigacions van portar la policia a sospitar del veí de Vilaller. Amb una ordre judicial, li van intervenir les armes que legalment figuraven al seu nom, en concret dues armes llargues ratllades i un canó intercanviable. L'anàlisi va determinar que el tret que havia mort l'isard a Montanui va ser fet des d'un dels rifles propietat del sospitós.

Posteriorment, el Jutjat d'Instrucció de Barbastre va autoritzar l'entrada al domicili, on es va intervenir diversos rifles, estris per caçar furtivament, cartutxos i material fotogràfic divers. Després de declarar davant el jutge, el detingut va quedar en llibertat amb càrrecs.

Mostrar formulari de contacte