Un veí de la Cerdanya és detingut i traslladat a Figueres en relació al tall de l'AP-7 al Pertús l'any 2019
Actualització. 15.00 h
Un veí de la Cerdanya ha estat detingut i traslladat a Figueres aquest dijous al matí, en relació a una investigació oberta pel tall de l'Autopista AP-7 al Pertús el novembre de 2019, en el marc de les protestes del Tsunami Democràtic. Segons han informat els Mossos d'Esquadra, l'arrest s'ha practicat en relació amb una ordre judicial que havien dictats els jutjats de Figueres, motiu pel qual ha estat portat a la capital de l'Alt Empordà.
Tan bon punt s'ha conegut la detenció, el CDR de Cerdanya ha organitzat una concentració de protesta davant els Jutjats de Puigcerdà. Posteriorment, quan han conegut el trasllat, un grup de membres del col·lectiu s'han desplaçat fins a Figueres per donar-li suport. L'activista ha quedat en llibertat a quarts de 3 de la tarda, després de prestar declaració. Des el CDR han explicat que el jove citat "és un company molt implicat en el teixit associatiu de Cerdanya".
Els fets investigats s'emmarquen en les protestes populars que hi va haver arreu de Catalunya just després de la sentència del Tribunal Suprem espanyol contra el referèndum d'independència de Catalunya celebrat l'1 d'octubre de 2017. La decisió judicial va dictar condemnes que sumaven més de cent anys de presó contra els líders polítics i socials catalans que van encapçalar l'organització de l'1-O.