Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Dolors Carrillo presenta el conte 'El pageset de les valls del Cadí'

Dolors Carrillo presenta el conte 'El pageset de les valls del Cadí'

L'autora urgellenca explica l'obra aquest divendres al vespre (20 h) a la Sala de la Immaculada. El llibre té de protagonista un personatge que ha esdevingut un emblema de la Seu i l'Alt Urgell

Presentació del llibre 'El pageset de les valls del Cadí', de Dolors Carrillo
Presentació del llibre 'El pageset de les valls del Cadí', de Dolors Carrillo
19/04/2024 09:45

Dolors Carrillo presenta aquest Sant Jordi el conte El pageset de les valls del Cadí. L'autora urgellenca donarà a conèixer aquesta obra avui divendres al vespre (20 h) a la Sala de la Immaculada, en un acte organitzat per l'Ajuntament de la Seu d'Urgell. A més de Carrillo, també hi intervindran l'alcalde urgellenc, Joan Barrera, i l'historiador Carles Gascón, i hi haurà una actuació musical amb acordió diatònic a càrrec de Teresa Gibert.

Les il·lustracions del conte són obra de l'artista Diego Sánchez Campos. El títol del llibre, i el seu contingut, porten el lector a l'imaginari d'un personatge emblemàtic de la Seu i l'Alt Urgell com és el 'Pageset de Cadí', també anomenat per molts veïns com el 'Patufet', que ha esdevingut un símbol de la Cooperativa Cadí i que també ha estat adoptat com un signe d'identitat local. En una entrevista a RàdioSeu, Dolors Carrillo ha recordat que ella va néixer a l'edifici del carrer Major on hi ha la Formatgeria Eugene, de la família Celery, i que aquest dibuix ja era present llavors a la botiga i va marcar la seva infància i la de molta altra gent de la seva generació. Per això, ara ha decidit donar una nova vida a aquest personatge tot dedicant-li un conte.

I és que, tal com explica l'autora, el 'Pageset' va més enllà del valor simbòlic i representa tots els nens de cases de pagès que, dècades enrere, de ben joves ja ajudaven els pares en les tasques del camp. El protagonista del llibre, assenyala, "és baixet i està cansat de la vida i de fer el que li manen, i somia amb marxar del poble". A partir d'aquí, el conte dibuixa una hipotètica trobada entre ell i Josep Zulueta, el fundador i impulsor de la Coopeativa Cadí l'any 1915, que en aquella època estiuejava a la Cerdanya. Unes estades al Pirineu que el van portar a interessar-se per les dificultats que hi havia en aquell moment a la plana de l'Urgellet i a proposar la creació de la societat lletera, que al cap de més d'un segle ha esdevingut un referent en la producció de formatge i mantega de qualitat i en l'aposta pels productors locals de l'Alt Urgell i la Cerdanya.

Dolors Carrillo, nascuda a la Seu d'Urgell, es va formar a l'Institut Joan Brudieu i a la Universitat de Lleida i ha treballat com a docent al Col·legi La Salle. Fora de l'àmbit professional, s'ha implicat en diverses activitats culturals de la ciutat i actualment segueix estant al capdavant de l'organització de l'acte més emblemàtic de la Festa Major de la ciutat, el Ball Cerdà.

Mostrar formulari de contacte