Donen a conèixer el potencial turístic de la Reserva Nacional de Caça de Boumort
Agents del sector han conegut aquest dimecres tot el que pot oferir l'espai natural als visitants. La brama del cérvol i els bolets són els principals atractius de la zona a la tardor
La Reserva Nacional de Caça de Boumort vol donar a conèixer tot el seu potencial entre el sector turístic de la zona amb l'objectiu d'incrementar les visites i desestacionalitzar l'afluència de visitants. La majoria de gent que visita aquest espai és concentra durant el mes de la brama del cérvol (unes 5.000 persones) i l'època de recollida de bolets.
Jordi Palau, director de l'RNC de Boumort, ha explicat a l'ACN que l'ordenació de l'afluència de visitants durant la brama és un dels reptes de la Reserva, de la mateixa manera que ho és promocionar aquest espai entre el sector turístic. Durant la jornada que han celebrat aquest dimecres han proporcionat eines i recursos al sector turístic que els han de permetre informar els visitants d'una manera clara i precisa.
Palau ha explicat que l'espai, a cavall del Pallars Jussà i l'Alt Urgell, té molt potencial, i no només per l'atractiu de la brama del cérvol per al turisme de natura associat a l'observació i aprofitament de la fauna salvatge. Aquesta jornada ha de servir també per millorar la comunicació amb la direcció de la Reserva. En la jornada s'hi ha implicat el Grup Leader Pirineu Occidental, que gestiona la concessió d'ajuts europeus Leader a projectes d'emprenedoria rural a les comarques del Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i l'Alta Ribagorça.
