Dos establiments de la Seu, finalistes al Concurs d'Aparadors del FeMAP 2016
Instal·lacions Vima i La Fusteria, entre els 12 seleccionats pel jurat. També hi aspiren tres comerços de Berga, dos de Puigcerdà, dos de la Pobla de Segur i un d'Andorra la Vella, entre d'altres
Dos comerços de la Seu d'Urgell figuren entre els 12 finalistes del Concurs d’aparadors del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP), que s'ha organitzat, per segon any, al llarg d'aquest mes de juliol, a l'inici dels concerts.
Concretament, el jurat ha escollit la botiga d'Instal·lacions Vima, al carrer Comtat d'Urgell, i l'espai La Fusteria, del carrer Mare Janer, entre les millors creacions que opten al primer premi. També han estat seleccionats TessArt (Andorra la Vella), Stil Biel (Puigcerdà), Màgia de Tinta (Puigcerdà), Casa Lladó (Berga), la Sasteria Farràs (Berga), Íngrid Munt (Berga), El Bosc (La Pobla de Segur), Brifor (Pobla de Segur), Nina (Tremp) i la perruqueria Venus (Ripoll).
En aquesta segona edició hi han participat una cinquantena d’establiments de les diverses poblacions d'arreu del Pirineu que acullen concerts del festival. S'hi han inscrit vint aparadors més que en la darrera edició, de manera que s'ha quasi doblat la participació. Per valorar els aparadors es van crear quatre jurats territorials, repartits per l'àmbit geogràfic del FeMAP, que han avaluat la temàtica de la música antiga, la visibilitat, l’originalitat, l’estètica i la disposició dels elements.
Els finalistes opten a guanya 600 € per al primer premi, 400 € per al segon i 200 € per al tercer. Durant aquesta setmana, de fet, ja s’anunciarà el nom dels tres guanyadors. A més a més, tots els participants d’aquest concurs poden optar al premi de les xarxes socials, on resultarà premiada la fotografia de l’aparador amb més "m'agrada" per part dels usuaris. L’establiment guardonat en aquesta modalitat s’emportarà un lot de productes locals.