Dos primers premis per a criadors de l'Alt Urgell al Concurs Nacional de Cavall Pirinenc Català
'Bonica', d'Andreu Ramos, ha guanyat en sobranyes; i 'Emilia' i 'Hèlsinki', de Jonathan Padrones, han estat els exemplars més ben valorats en parelles. El certamen s'ha celebrat enguany a la Seu
Dues explotacions de l'Alt Urgell han aconseguit primers premis al Concurs Nacional 2022 de Cavall Pirinenc Català, organitzat per la Federació de Cavall Pirinenc (FECAPI). Enguany han rebut els guardons a casa, atès que aquesta edició s'ha celebrat a la Seu d'Urgell. El certamen es va dur a terme aquest dissabte passat al camp annex de l'aparcament Doctor Peiró, amb èxit tant pel que fa al nombre de participants com a l'assistència de públic.
A la categoria de sobranyes, l'exemplar guanyador ha estat Bonica, d'Andreu Ramos (Alàs). El segon premi en aquesta categoria va ser per a un exemplar de Xavier Planella, del Ripollès, mentre que l'urgellenc Joan Solé va obtenir el quart lloc, amb la sobranya Tòquio. D'altra banda, Andreu Ramos també va obtenir el segon premi de sobranys, per Toreto, i el tercer premi de terçons, per Kibuts.
I a la modalitat de parelles, el primer premi va ser per als exemplars Emília i Hèlsinki, de Jonathan Padrones (Estamariu). Dues altres femelles d'aquesta explotació, Remenada i Kitty, van rebre el tercer premi.
Quant a la resta de guanyadors, a la categoria de sobranys, el guardó principal va ser per a Marquès, de Ca l'Aleix de Prullans (Cerdanya). En terçones, va guanyar Faraona, d'Eduard Aymerich, de l'explotació Cal Mariné de Pi (Cerdanya). En terçons, Pòlit, de Miltropos (Pallars Sobirà). En quartons, va vèncer Cubata, de Ramaderia Tubau (Ripollès). Finalment, en sementals, el primer premi d'enguany ha correspost a Torrat, de Jordi Formentí, de Talltorta (Cerdanya).
El concurs ha comptat enguany amb un total de 92 participants, repartits en set categories, que s'havien classificat prèviament amb els millors resultats dels respectius concursos comarcals. L'esdeveniment també va incloure un sopar i festa de benvinguda, un dinar de cloenda i parades de productes alimentaris o relacionats amb el món dels cavalls.
#EnImatges Fira i Concurs Nacional de #CavallPirinenc Català, al camp annex de l'aparcament Doctor Peiró de #laSeu. Informació prèvia: https://t.co/CfzhFYcOkw #FECAPI pic.twitter.com/mqVKjl9J25
— RàdioSeu (@RadioSeu) November 19, 2022
Premis del XIV Concurs Nacional de Cavall Pirinenc Català
SOBRANYES (femelles 2021)
1a BONICA d'Andreu Ramos (AU)
2a CARETA de Xavier Planella (RI)
3a TARONGINA de Glòria Espot (PS)
4a TOKYO de Joan Solé (AU)
5a FRIDA de Jordi Solé (RI)
SOBRANYS (mascles 2021)
1r MARQUÈS de Ca l'Aleix (CE)
2n TORETO d'Andreu Ramos (AU)
3r POLIT de la Renda de Talló (CE)
4t TROP de Ramaderia Tubau (RI)
5è LION de Marta León (VA)
TERÇONES (femelles 2020)
1a FARAONA de Cal Mariné (CE)
2a KHIONE de Marisa Buixeda (RI)
3a BORROMBA de Pere Tor (CE)
4a NAIROBI d'Ares Bruna (VA)
5a ABELLA d'Anna Queralt (RI)
TERÇONS (mascles 2020)
1r POLIT de Milpotros (PS)
2n ESTELAR de Ramaderia La Illa (RI)
3r KIBUTS d'Andreu Ramos (AU)
4t SAR d'Embotits Esterri (PS)
5è AURON de Cal Pujol (CE)
QUARTONS (mascles 2019)
1r CUBATA de Ramaderia Tubau (RI)
2n KAI de Mari Mar Fernandez (AR)
3r PEPET de Glòria Espot (PS)
4t JAN de Ca l'Alier (CE)
5è RELEN de Sergio Nart (VA)
PARELLES (femelles amb cria 2022)
1s EMILIA i HELSINKI de Jonathan Padrones (AU)
2s SABINA i LLEVANT de Ca l'Alier (CE)
3s REMENADA i KITTY de Jonathan Padrones (AU)
4s LEA i LINDA de Joan España (VA)
5s TORA i TALLÓ de La Renda de Talló (CE)
SEMENTALS (mascles >2019)
1r TORRAT de les Farreres (CE)
2n RAYO de Ramaderia Xerill (CE)
3r TORRAT de Jordi Ros (PS)
4t LLAMP de Bonicoi Explotacions Ramaderes (PS)
5è GASCON de Ramaderia la Illa (RI)