Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El balanç de Trànsit a la demarcació de Lleida constata la reducció de víctimes mortals

El balanç de Trànsit a la demarcació de Lleida constata la reducció de víctimes mortals

La Noguera és la comarca amb més augment d'accidents, amb un total de 9 morts L'SCT augmentarà els controls per ús de telèfons mòbils, que s'ha convertit en la primera causa de sinistres

Accident N-260 Prullans - 04.11.14
Accident N-260 Prullans - 04.11.14
09/01/2015 12:01

Les carreteres de la demarcació de Lleida van comptabilitzar 26 víctimes mortals durant el 2014, un 13,3% menys que l'any anterior, en què els morts van ser 30.

Les comarques pirinenques han viscut un 2014 amb poca mortalitat a les carreteres, tot i que des de Trànsit es reconeix la perillositat que segueixen tenint punts com ara la C-14 i la N-260, pel fet de ser carreteres amb un sol carril per banda i amb zones d'avançament perilloses.

En tot cas, el pitjor balanç de l'any correspon a la comarca veïna de la Noguera, amb 9 víctimes mortals. El director de l'SCT, Joan Josep Isern, ho atribueix precisament a la perillositat de la C-14 i la C-13 al pas per aquesta comarca, on poden coincidir automòbils que no respecten els límits amb vehicles pesants i també amb vehicles agrícoles. En canvi, les Garrigues i l'Urgell van ser les comarques amb una reducció més accentuada, ja que només hi va haver una víctima mortal en cadascuna.

La mortalitat es va reduir en totes les franges d'edat exceptuant els grups d'entre 55 i 64 anys i de 75 a 84. Per primer cop en els últims anys no hi va haver cap víctima mortal en vehicles pesants.

Les dades del SCT també posen de relleu la reducció del 37% de la mortalitat a les carreteres de Lleida durant la franja horària de tarda, passant dels 19 morts del 2013 als 12 del 2014. Per contra s'han incrementat un 60% els morts durant la franja nocturna, dels 5 del 2013 als 8 del 2014. Altrament, s'han reduït també les víctimes mortals de trànsit tant pel que fa a entre setmana (16, respecte les 18 del 2013) com al cap de setmana (10, respecte les 12 del 2013).

No abaixar la guàrdia

Tot i la reducció de les víctimes, Isern ha dit que no es pot abaixar la guàrdia en les polítiques actives en matèria de seguretat viària i més si és tenen en compte efectes derivats de la crisi com ara l'existència d'un antiquat parc automobilístic, ja que el 60% dels vehicles té més de 10 anys, juntament amb el dèficit en carreteres que té Catalunya respecte a la mitjana de l'Estat.

Davant les dades del balanç i per reduir encara més la mortalitat a les carreteres, Joan Josep Isern ha explicat que aquest 2015 el SCT posarà especial atenció, mitjançant campanyes formatives i de conscienciació, en evitar l'ús de telèfons mòbils i d'altres aparells al voltant, sobretot mitjançant la conscienciació, però també les sancions, i s'incidirà també en la seguretat en l'entorn laboral, la gent gran i en la reducció dels conductors que hagin consumit psicofàrmacs.

Mostrar formulari de contacte