El Ball Cerdà celebra una de les seves edicions més concorregudes
Un total de 165 parelles, 123 d'adults i 42 de petits i mitjans, han protagonitzat aquest diumenge el moment més emblemàtic i distintiu de la Festa Major de la Seu d'Urgell. Com a novetat, hi han participat tres parelles formades per persones del mateix sexe
El Ball Cerdà ha demostrat aquest diumenge la seva vitalitat amb la participació de 165 parelles, 123 d'adults i 42 de petits i mitjans. Un total de 330 persones han protagonitzat el moment més emblemàtic i distintiu de la Festa Major de la Seu d'Urgell, que ha tingut com a punt neuràlgic la plaça Patalín.
Com a novetat, l'acte més representatiu de la ciutat ha comptat amb tres parelles de noies, dos del grup d'adults i una del grup de joves. La possibilitat que ballin dues persones del mateix sexe s'ha introduït aquest any en resposta a una demanda del Col·lectiu Feminista de l'Alt Urgell-Tora Blava, que ha rebut el vistiplau de l'Ajuntament urgellenc i de l'organització mateix.
Ver esta publicación en InstagramUna publicación compartida de TORA BLAVA ♀️ Col·lectiu Feminista Alt Urgell (@torablava_au)
L'acte més tradicional de la celebració, en una de les edicions més concorregudes, ha començat amb la passa a través del carrer Major, partint des del Passeig, per culminar a la plaça del Mercat amb l'ordre habitual dels darrers anys: començant amb el Ball Cerdà Infantil, continuant amb el dels gegants Ot i Urgell i finalitzant amb l'habitual ball dels adults.
Un moment destacat ha estat el reconeixement que s'ha fet a Lourdes Moliné, Ramon Aril, Dolors Carrillo i Montse Guiu com a membres de l'organització, per la seva tasca a l'hora de conservar i dinamitzar aquesta dansa.
