El Cadí forma part de la campanya de la Generalitat 'Catalunya és casa teva'
Una imatge de la serralada promociona la zona sota el lema 'Vine a prendre cafè a casa' Amb motiu de l'Any del Turisme d'Interior i de Muntanya estan previstes diverses accions de comercialització i promoció del territori
"Catalunya és casa teva" és l'eslògan de la campanya de promoció turística que impulsa la Generalitat i que enguany dedica un important esforç a donar a conèixer el turisme d’interior i de muntanya. Com a exemple, una de les imatges de promoció del territori inclou la serralada del Cadí.
Amb motiu de l'Any del Turisme d'Interior i de Muntanya, l'Agència Catalana de Turisme organitzarà també accions de comercialització i promoció específiques al territori, i es farà un esforç important centrat en aquest producte i en tota l’oferta generada al seu entorn. De cara a la primavera, i com a iniciativa destacada, està previst que el centre de Barcelona aculli una acció de promoció i comercialització de l’oferta de turisme actiu, d’interior, de muntanya i d’enoturisme entre el públic de la capital catalana (locals, visitants i turistes).
L'objectiu és contribuir a posicionar Catalunya com a destinació referent en turisme d’interior i de muntanya, amb l’objectiu d’ampliar el nombre de visitants tant de proximitat com de mercats internacionals, tot transformant en experiències turístiques la gran riquesa en recursos naturals i culturals existents en aquest territori.
Més de 60 localitzacions
La campanya de promoció, en els seus diferents formats de televisió, ràdio, premsa, publicitat exterior i presència en línia, es desenvoluparà al llarg d’aquest any 2015. Més de 60 localitzacions cobreixen la totalitat del territori i mostren la varietat d’experiències turístiques que es poden viure a Catalunya. A mida que avanci l’any, a més, s’aniran incorporant noves destinacions i productes en funció de les temporades.
Els anuncis de la nova campanya promocional tenen com a objectiu principal mostrar el millor de la destinació perquè tothom en pugui gaudir “sentint-se com a casa”. Per potenciar aquest efecte d’acollida i hospitalitat, la Generalitat ha triat una cançó emblemàtica, el popular tema de Jaume Sisa “Qualsevol nit pot sortir el sol”, adaptada per a l’ocasió.
Amb 3,8 milions d’euros, aquesta campanya és la que, d’inici, compta amb una inversió més alta de les que s’han fet fins ara. Aquest esforç inversor es fa a nivell de difusió i també en creativitat. Està previst que a través de tots els elements que conformen la campanya s’aconsegueixin uns 400 milions d’impactes. Una part important d’aquesta inversió es fa en portals de venda de viatges en línia i d’operadors turístics europeus.
Èmfasi en el mercat alemany
La campanya de la Generalitat vol reforçar els mercats domèstic, de proximitat espanyol i europeu, amb un èmfasi especial a Alemanya. Entre d’altres pautes, el Pla de Màrqueting turístic indica focalitzar esforços promocionals en el mercat alemany per raons diverses: perquè és el primer emissor de turistes del món i encara amb un gran potencial; i perquè el turista alemany té una forta cultura viatgera i un alt poder adquisitiu. En aquest sentit, aquest 2014, el nombre de turistes alemanys a Catalunya s’ha incrementat un 12,3% i la despesa un 20,1%.