Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Cadí La Seu, campió de la Lliga Catalana 2026

El Cadí La Seu, campió de la Lliga Catalana 2026

L'equip urgellenc supera l'Spar Girona (67-72) i conquereix el seu vuitè títol nacional femení, en una final en què han dominat el marcador bona part del partit. El Sedis Bàsquet ha guanyat la competició cinc vegades en l'actual dècada

24/09/2026 10:40

El Cadí La Seu torna a ser campió de Catalunya. El primer equip del Sedis Bàsquet ha guanyat aquest dimecres a la nit la 38a Lliga Nacional Catalana Femenina, després que a la final disputada a Reus ha superat l'Spar Girona (67-72). D'aquesta manera, el club urgellenc ja suma 8 títols d'aquesta competició a les seves vitrines. 

El nou duel entre Sedis i Uni va començar amb igualtat, tot i que ben aviat el Cadí ja va dominar el marcador i va aconseguir mantenir aquesta tònica durant la resta del partit. El primer quart es va acabar amb un ajustat 19-21, però en els deu minuts següents les jugadores entrenades per Pepe Vázquez van posar una marxa més i, mitjançant una bona circulació de pilota i d'una intensa defensa coral, van aconseguir obrir forat per situar-se amb 21-31 i en algun moment van arribar a anar-se'n de +12. D'aquesta manera, tot i que les gironines van reaccionar abans del descans, es va arribar a l'equador del partit amb un marge relativament còmode per a les blanc-i-blaves: 31-38.

Després del pas per vestidors, el bloc dirigit per Roberto Íñiguez va sortir amb ganes de capgirar el marcador amb una defensa intensa i a tota la pista i va aconseguir situar-se a només dos punts (38-40). Però el Cadí va resistir aquesta escomesa i, amb cinc punts seguits de Lexi Donarski i la direcció de joc de Laia Raventós, va tornar a marcar distàncies en el marcador, arribant al 46-56 favorable. Així, el tercer quart va estar marcat per les reaccions i contrareaccions d'ambdós equips, però les urgellenques seguien mantenint el domini del resultat, per entrar als últims deu minuts amb 51-56.

A la recta final, i encara amb un joc molt intens de tots dos conjunts, el Sedis va saber administrar bé l'avantatge i d'aquesta manera va poder celebrar la victòria i el títol de campiones, que va recollir la capitana Anna Palma de mans del president de la Federació Catalana de Basquetbol, el també urgellenc Ferran Aril, i de l'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita. 

Marina Mata va ser una de les jugadores més determinants per al triomf i per això va rebre el premi d'MVP de la final. La pivot aragonesa va signar 14 punts, 2 rebots i 16 de valoració. En l'estadística final també van destacar Lexi Donarski (13 punts i 3 rebots), Alessandra Orsili (12 punts), Nahan Niare (11 punts i 5 rebots) i Laia Raventós (10 punts, 4 rebots i 3 assistències). 

L'entrenador del Cadí La Seu, Pepe Vázquez, es mostrava "molt content per les jugadores i per la feina que han fet", perquè considera que han jugat "una gran final contra un equipàs com és l’Spar Girona". La clau, segons el tècnic gallec, és que han "controlat el rebot i les pèrdues de pilota”.

De la seva part, Roberto Íñiguez lamentava la imatge oferta pel seu equip perquè creu que encara no està "unit". Segons el tècnic de l'Spar Girona, "hi ha jugadores que han fet l’esforç, però un equip com el Cadí La Seu ha competit millor" i "han lluitat més". Per això, Íñiguez creu que "si pensem que només amb el nom fem alguna cosa, no anem enlloc" de cara als objectius que té enguany l'equip gironí, que passen novament per lluitar per títols estatals com la Lliga Femenina Endesa i la Copa.

Vuit títols en vint anys

El Cadí La Seu va conquerir la seva primera Lliga Catalana l'any 2007, en una final que es va disputar al Palau d'Esports de la Seu d'Urgell i en què va derrotar l'Olesa-Espanyol. Aquell mateix any l'equip havia aconseguit el retorn a la Lliga Femenina i des de llavors s'hi han mantingut de manera ininterrompuda durant 20 anys.

Posteriorment el primer equip del Sedis Bàsquet també va conquerir la Lliga Catalana els anys 2015 i 2016. I més recentment, la va guanyar durant quatre anys consecutius, entre 2021 i 2024. Amb tot plegat, el Cadí ha sumat fins a vuit títols nacionals al llarg dels darrers dos decennis, cinc d'ells en l'actual dècada, a les sis darreres edicions.

 

  • El Cadí La Seu, celebrant el títol com a campió de la Lliga Nacional Catalana Femenina 2026 (Foto: FCBQ/Jonay González)
    El Cadí La Seu, celebrant el títol com a campió de la Lliga Nacional Catalana Femenina 2026 (Foto: FCBQ/Jonay González)
  • Foto d'equip del Cadí La Seu, campió de la Lliga Catalana 2026 (Foto: FCBQ/Jonay González)
    Foto d'equip del Cadí La Seu, campió de la Lliga Catalana 2026 (Foto: FCBQ/Jonay González)
  • Internada de Lexi Donarski en la final de la Lliga Catalana Femenina, contra l'Spar Girona (Foto: FCBQ/Jonay González)
    Internada de Lexi Donarski en la final de la Lliga Catalana Femenina, contra l'Spar Girona (Foto: FCBQ/Jonay González)

Mostrar formulari de contacte