El Cadí La Seu prepara la nova plantilla, en què hi continuaran Anna Palma, Nahan Niare i Marina Mata
La capitana del conjunt urgellenc complirà la seva sisena temporada al primer equip. Entre les baixes hi haurà Ainhoa Gervasini, que fitxa pel CAB Estepona, i Regina Aguilar
El Cadí La Seu ja prepara la nova plantilla per a la temporada 2026-2027, que serà ja la vintena consecutiva a la Lliga Femenina, després que enguany ja s'ha celebrat el 25è aniversari del primer ascens a la màxima categoria.
De moment el Sedis Bàsquet no ha anunciat oficialment cap nou fitxatge, però sí que ha desvetllat alguns noms de les jugadores que continuaran o bé que canviaran d'equip. Aquest dimarts mateix el club urgellenc ha confirmat la continuïtat de Nahan Niare, una de les jugadores que més ha contribuït enguany a assolir la permanència. La direcció esportiva ha valorat que la pivot francesa, de 24 anys, "seguirà aportant solidesa i presència interior, consolidant-se com una peça clau per mantenir la competitivitat i el projecte de l’equip".
Aquesta darrera temporada Niare ha jugat la totalitat dels 30 partits de lliga i ha estat la màxima anotadora de l'equip, amb un total de 277 punts. La seva mitjana ha estat d'uns 9 punts, 3 rebots i 1 assistència per partit.
Palma continua a casa
Aquests darrers dies també s'ha confirmat la renovació de la capitana, Anna Palma. L'aler urgellenca, formada a la base del Sedis i al Segle XXI, complirà així la seva sisena temporada al primer equip, en dues etapes diferents: va debutar a la Lliga Femenina amb el Cadí l'any 2018, al 2020 va fitxar pel Pajariel Bembibre i, després de tres anys al Bierzo, al 2023 va tornar a casa per arribar a esdevenir actualment un autèntic referent del Sedis. I és que aquesta continuïtat permetrà a Anna Palma seguir eixamplant un rècord molt especial: és la jugadora que ha disputat més partits a la Lliga Femenina Endesa amb l'equip de la seva ciutat natal. Aquesta darrera temporada ha seguit sobresortint en els rebots, amb una mitjana de prop de 6 per partit, i també ha aportat uns 4 punts i una assistència a cada jornada.
Des de la direcció del club destaquen que aquest darrer curs Anna Palma "ha continuat fent passes endavant, consolidant-se com una peça cada vegada més determinant dins l’equip", i "ha augmentat la seva aportació ofensiva, millorant especialment l’encert exterior i l’impacte global en el joc, mantenint alhora la regularitat i el treball defensiu". Més enllà del vincle directe amb el planter i amb la ciutat que aporta a la plantilla, en subratllen "la seva capacitat per competir, aportar equilibri i assumir minuts importants", que "confirma el creixement d’una jugadora imprescindible per al present i el futur del club", amb "compromís, caràcter" i "una manera de competir que representen perfectament els valors del Cadí La Seu". Per això, conclouen que la seva renovació "és una notícia que emociona tota la família del Sedis".
A Palma i Niare s'hi afegeix Marina Mata, que de fet ha estat la primera renovació que s'ha anunciat enguany. La pivot aragonesa, de només 20 anys, "ha fet una gran passa endavant aquesta temporada, augmentant els seus minuts, anotació i impacte en el joc", tal com valora el Sedis, i "també ha millorat els seus percentatges de tir i ha multiplicat la seva valoració, confirmant el creixement d’una jugadora cada vegada més consolidada" a la Lliga.
El cos tècnic també esmenta que "la seva evolució durant l’últim any reflecteix treball, ambició i una presència cada vegada més important a pista, en una de les competicions més exigents d’Europa". Formada també a l'equip Segle XXI de la Federació Catalana, Mata ha aportat 5,6 punts i 2,6 rebots en el seu segon any a la Seu d'Urgell.
A totes tres s'hi afegeix la continuïtat de l'entrenador, Pepe Vázquez. El Sedis va confirmar la renovació del tècnic gallec just després que s'aconseguís la permanència, aquest mes passat. Vázquez havia assumit el càrrec a la recta final de la temporada i va aconseguir treure l'equip de la zona de descens. La continuïtat a l'elit serà un any més l'objectiu prioritari en una Lliga cada cop més competitiva i amb més potencial.
Gervasini fitxa pel CAB Estepona
Pel que fa les baixes, les dues més notables seran les de Regina Aguilar i Ainhoa Gervasini, a la direcció de joc. En el cas d'Aguilar, de moment es desconeix quin serà el seu nou equip, tot i que es preveu que ho anunciï ben aviat i algunes informacions apunten que serà un club de la Lliga Femenina Endesa. La base de Sant Quirze del Vallès ha estat dos anys a la Seu i aquesta darrera campanya ha fet novament una important contribució a la permanència, amb una mitjana de 28 minuts en pista, 9 punts i 3 assistències per partit. El Sedis li ha agraït "la seva professionalitat, compromís i competitivitat" en un any que ha estat "d'alta exigència competitiva".
Pel que fa a Gervasini, aquesta setmana passada ja s'ha anunciat que torna a Andalusia: fitxarà pel CAB Estepona, equip revelació d'aquest darrer curs amb una 8a posició en el seu any de debut a l'elit. La base sevillana també ha estat dos anys al Pirineu i s'ha situat igualment entre les jugadores més determinants del Cadí en aquesta etapa, amb 8,4 punts, 4,2 rebots i 3,7 assistències de mitjana enguany.
Tal com ja s'havia anunciat, tampoc no continuaran Yurena Díaz, a la plantilla, ni el fisioterapeuta i preparador Xevi Calm, al cos tècnic. En aquests dos casos ja van rebre l'homenatge del club i de l'afició al darrer partit a casa, en què es va aconseguir la permanència.
