El CEFUC commemora el seu 50è aniversari i organitza un campus d'estiu
L'activitat es desenvoluparà en tres torns: aquest final de juny i al començament de l'agost i del setembre. S'hi practicarà esports com roller ski, running, escalada, senderisme i caiac
El Club d'Esquí de Fons Urgellet-Cerdanya (CEFUC) celebra enguany el seu 50è aniversari. L'entitat urgellenca ho ha commemorat aquest mes de juny en el marc de la seva festa de "Comiat de la neu", que es va organitzar el passat dia 8 a un dels seus espais més habituals d'activitat: l'estació de nòrdic de Sant Joan de l'Erm, al municipi de Montferrer i Castellbò.
La jornada arribava precisament després que enguany la neu ha estat present a les muntanyes gairebé fins al final de la primavera. El programa incloïa l'opció de fer una pujada en bicicleta de carretera des de la Seu d'Urgell fins a Sant Joan de l'Erm, on també s'hi va organitzar una sortida en BTT pels circuits de l'estació.
El moment més emotiu de la matinal va ser l'homenatge a Josep Giró (1955-2019), que va incloure una interpretació del Cant dels Ocells amb violoncel, davant del monòlit dedicat al fondista olímpic. Tot seguit, per acabar, es va dur a terme el dinar de celebració dels 50 anys del club.
'Summer Camp'
L'activitat del CEFUC no s'atura a l'estiu i, de fet, a partir d'aquesta setmana entrant organitzen el 'Summer Camp', unes estades en què els participants podran practicar un complet ventall d'activitats a la natura com ara jocs outdoor, roller ski, running, escalada, senderisme i caiac. S'ha previst tres torns: el primer és del 23 al 27 de juny; el segon, del 4 al 8 d'agost; i el tercer, de l'1 al 5 de setembre.
L'horari serà en tots els casos de matí (9.00-13.00 h) i la trobada es farà al Parc Olímpic del Segre o bé al Poliesportiu de la Seu, en funció de cada activitat. Les inscripcions per a aquest campus encara estan obertes. Es poden tramitar des del correu cefucesquidefons@gmail.com. El preu és de 60 € per a socis i 75 € per a no socis.
Referent de l'esquí de fons als Pirineus
El CEFUC es va fundar a la Seu d'Urgell l'any 1975, per iniciativa d'un grup de pares de joves aficionats a l'esquí de fons. En poc temps va assolir una important massa social i va contribuir a posicionar la ciutat, l'Urgellet i el Baridà com a referents d'aquest esport als Pirineus. Actualment es manté plenament actiu, amb l'organització de cursets cada hivern i amb la presència de membres de l'associació en proves no només d'esquí nòrdic sinó també d'altres esports outdoor com ara curses de muntanya i marxes ciclistes.
En aquestes cinc dècades l'entitat ha destacat a nivell pirinenc i ha sumat desenes de podis tant en campionats catalans com estatals i en d'altres competicions del màxim nivell com la Marxa Beret, a més de formar molts fondistes que han acabat competint en Jocs Olímpics, Mundials i Copes del Món FIS o a les clàssiques europees de llarga distància. Un llegat que continuen ara esportistes com Jaume Pueyo, que va debutar com a olímpic a Beijing 2022 i que preveu participar també als pròxims Jocs de Milà-Cortina 2026, aquest hivern vinent.