Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El CineClub La Seu enceta el cicle de primavera amb 'Paco de Lucía. La búsqueda'

El CineClub La Seu enceta el cicle de primavera amb 'Paco de Lucía. La búsqueda'

L'opera prima de Curro Sánchez Varela, fill del mític guitarrista, ha guanyat el Goya al millor documental El film es pot veure avui dijous, a les 10 de la nit, a Cinemes Guiu

'Paco de Lucía: la búsqueda'
'Paco de Lucía: la búsqueda'
09/04/2015 16:26

El CineClub La Seu d'Urgell obre la temporada de primavera amb la pel·lícula 'Paco de Lucía: la búsqueda', de Curro Sánchez Varela. Es podrà veure avui dijous, 9 d’abril, a les 10 de la nit cinemes Guiu.

El nou cicle del CineClub inclou 6 sessions, 5 de les quals estaran integrades en la continuació del minicicle Música i Cinema, iniciat el darrer trimestre. En aquest cas es passarà quatre documentals de gran qualitat fílmica, tots ells centrats en figures capdavanteres en els seus camps musicals, i dirigits per reconeguts realitzadors. L'excepció és aquest primer film, sobre Paco de Lucía, ja que va suposar el debut del seu fill Curro Sánchez. Tanmateix, Sánchez ha guanyat per aquest treball premi Goya 2015 al millor documental.

En aquest treball de recerca, Sánchez Varela relata tota la trajectòria del genial guitarrista a través de diverses entrevistes realitzades al seu pare entre 2010 i 2014.

Joe Strummer, Chet Baker i Neil Young

El 23 d’abril el cicle continuarà amb un documental sobre Joe Strummer, figura capdavantera del punk-rock. Després de la seva mort, encara es pot sentir la seva influència arreu del món de qui va ser el líder dels mítics The Clash. Joe Strummer: the future is unwritten és dirigit per Julien Temple.

El 7 de maig s'emetrà el documental sobre Chet Baker, figura cabdal del cool-jazz. Un jazzman amb una trajectòria vital tan intensa com autodestructiva. Let's get lost és dirigit per Bruce Weber, un fotògraf de referència tant per les seves imatges de moda com per les seves fotografies de la societat nord-americana i els seus retrats o pels videoclips que ha realitzat per a diferents cantants i grups musicals.

El 21 de maig es podrà veure el documental sobre el Neil Young i el seu grup Crazy Horse, Year of the horse, dirigit pel Jim Jarmusch. Finalment, el 4 de juny, es clourà aquest apartat amb música en directe amb el Quartet Indiano, que adaptaran en viu tota una sèrie de joies fílmiques del cinema mut.

D'altra banda, el CineClub també projectarà Els terrats, dirigida pel realitzador algerià Merzak Allouache, en col·laboració amb la Federació Catalana de Cineclubs. Bab El-Oued és un barri de classe obrera d’Alger. Les crides a la pregària marquen els temps del dia en què tenen lloc les cinc històries d’aquesta pel·lícula.

Mostrar formulari de contacte