Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Club de Futbol Organyà celebra el Centenari

El Club de Futbol Organyà celebra el Centenari

Els actes centrals, aquest dissabte, inclouen la presentació d'un audiovisual i de l'himne de l'entitat, un partit de veterans i un sopar. Diumenge, l'equip ganxo juga el partit de lliga contra l'UE Tàrrega

Centenari del CF Organyà
Centenari del CF Organyà
20/04/2018 12:09

El Club de Futbol Organyà celebra aquest cap de setmana els actes centrals del Centenari de l'entitat, que va ser fundada l'any 1918. La jornada d'aquest dissabte, 21 d'abril, començarà a les 11 del matí amb una cercavila amenitzada per l'Orquestra d'Esparreguera, que arribarà fins a l'Ajuntament. A les 12, a la casa de la vila, s'inaugurarà el Museu del CF Organyà i s'estrenarà un audiovisual que repassa la història del CF Organyà, des dels inicis fins avui, tot fent especial esment a les dues temporades en què l'equip va jugar a Preferent, la màxima categoria en què han militat.

Més tard, a les 4 de la tarda, hi haurà un concert a la plaça de l'Església, novament amb l'Orquestra d'Esparreguera. A partir de les 6, les activitats es traslladaran al camp de les Lloredes, on hi haurà una cantada de caramelles, amb la Coral Font Bordonera, en el marc de la qual es presentarà una de les novetats del Centenari: l'estrena de l'himne del club. A 2/4 de 7 del vespre començarà el Partit del Centenari, obert "a tots els exjugadors que vulguin tornar a posar-se la samarreta i fer un amistós", segons ha explicat a RàdioSeu el president del Club, Pere Roy.

Pantalla gegant per la final de Copa

Al final del matx es farà un acte de reconeixement, amb el lliurament de diplomes a tothom qui ha ajudat a tirar endavant l'Organyà, amb la presència de l'alcalde, Celestí Vilà, i de representants de la Federació Catalana de Futbol. Més tard tindrà lloc un sopar de germanor, a la plaça de l'Església. A més a més, hi haurà una pantalla gegant perquè durant el sopar els assistents puguin veure en directe la final de la Copa del Rei, entre el Barça i el Sevilla.

Diumenge dia 22, la celebració continuarà a les 4 de la tarda amb un partit de futbol infantil. I a les 6 de la tarda, també al camp de les Lloredes, l'equip ganxo jugarà el partit corresponent a la 29a jornada de Segona Catalana, en què rebrà l'actual segon classificat i candidat a l'ascens, l'UE Tàrrega.

Història del club

De la història del CF Organyà, Pere Roy n'ha recordat que "en aquests cent anys no sempre hi ha hagut futbol, perquè per exemple hi va haver la guerra pel mig i també moments en què no hi ha hagut equip, perquè sempre cal que hi hagi algú al capdavant", però que s'ha aconseguit que l'entitat seguís existint. Roy ha destacat com a moment clau la temporada 1988-89, quan en el marc del 70è aniversari es va reprendre la competició, perquè des de llavors sempre s'ha seguit en actiu i, des de Tercera Regional, es va aconseguir diversos ascensos.

La temporada 1991-92 l'Organyà va ser campió de l'antiga Segona Regional. Els anys 2001 i 2002, després d'haver baixat novament a Tercera, va encadenar dos nous ascensos seguits; i l'any 2005 va ser campió de Primera i va arribar fins a Preferent, on van competir amb clubs com el Júpiter, l'Igualada o bé l'Amposta. La segona i última campanya a Preferent (l'actual Primera Catalana) va ser la 2010-2011.

El president també ha valorat com a molt important l'estabilitat dels darrers anys a Segona Catalana, "una categoria que segueix estant per damunt d'on teòricament podria aspirar a estar Organyà".

Mostrar formulari de contacte