Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El col·lectiu Ocell de Foc impulsa una "campanya de sensibilització" a l'Alt Pirineu per reflexionar sobre la "pressió estètica"

El col·lectiu Ocell de Foc impulsa una "campanya de sensibilització" a l'Alt Pirineu per reflexionar sobre la "pressió estètica"

Sota el lema 'Real>Fake', el grup rebutja els "cànons de bellesa imposats" i vol "repensar allò que considerem com a normal, bonic o perfecte". L'acció s'adreça principalment a gent jove

Campanya 'Real>Fake' (Ocell de Foc Alt Pirineu)
Campanya 'Real>Fake' (Ocell de Foc Alt Pirineu)
16/04/2025 11:30

El col·lectiu juvenil Ocell de Foc Alt Pirineu i Aran vol impulsar una "campanya de sensibilització" adreçada a joves d’entre 16 i 30 anys, amb què busquen "obrir espais de reflexió entorn de la pressió estètica" i el que qualifiquen de "cànons de bellesa imposats", en un moment "en què la imatge personal juga un paper central en la construcció de la identitat, especialment entre el jovent.

L'acció l'han batejat com a 'Real>Fake' i, segons afirmen, volen "trencar silencis, visibilitzar realitats sovint invisibilitzades i qüestionar la mirada social cap als cossos", a més de "repensar allò que considerem normal, bonic o perfecte" i a "fer-ho des d’una perspectiva crítica, inclusiva i alliberadora".

En aquesta campanya, Ocell de Foc ha dit que volen "tractaran diferents temàtiques". Entre aquestes han esmentat "com afecta la pressió estètica a la salut mental i l’autoestima", quines són "les normes estètiques dominants i com aquestes es perpetuen a través dels mitjans, les xarxes i la cultura"; la "construcció social del desig"; com canvia "l’ideal de bellesa a través de les dècades", cosa que atribueixen a "interessos econòmics i culturals"; la "mercantilització dels defectes" o "com sovint la indústria estètica crea inseguretats per després vendre-hi solucions"; la "mirada cap al cos propi i aliè" i, finalment, "com podem transformar aquesta mirada".

Des del col·lectiu han avançat que la campanya "combinarà diferents formats i llenguatges", amb l'objectiu d'"arribar al públic jove de manera accessible i creativa". D'una banda han previst "publicar textos reflexius" i "vídeos protagonitzats per joves del territori i també per les professionals que formen part del projecte". També volen fer les seves "recomanacions de continguts culturals" com pel·lícules, llibres, perfils d’influencers o documentals que "aportin altres mirades sobre els cossos i la identitat".

Des d'Ocell de Foc han dit que el seu objectiu és "una transformació social profunda, posant en valor la pluralitat de cossos, experiències i formes de viure la pròpia imatge", amb la idea "d'empoderar" els joves i oferir-los "eines per fer front a les violències estètiques quotidianes", en el marc d'una iniciativa "d'abast nacional" d'aquests col·lectius.

Mostrar formulari de contacte