El comerç de la Seu d'Urgell potencia l'enviament de productes a domicili
L'UBSU recorda que els establiments segueixen atenent consultes o peticions dels clients i que s'hi pot contactar mitjançant el directori del web La Seu Comercial. L'associació ha col·laborat en l'elaboració de mascaretes i ha endegat un concurs de dibuix infantil
La Unió de Botiguers de la Seu d'Urgell (UBSU) vol aprofitar l'actual estat d'alarma pel coronavirus per reforçar l'aposta d'oferir els seus productes en línia i potenciar l'enviament de productes a domicili als clients locals, com també consolidar el posicionament del comerç urgellenc a internet i a les xarxes socials.
En una entrevista a RàdioSeu, el president de l'UBSU, Juan Carlos Salsas, ha recordat que, tot i el tancament provisional i forçat de molts establiments, ara mateix hi ha més de 80 botigues de la Seu que romanen obertes i que moltes d'elles ofereixen enviament a domicili, ja sigui perquè ja disposaven d'aquest servei o bé perquè l'han endegat aquestes darreres setmanes. Al portal web de La Seu Comercial es pot trobar tots els telèfons i correus de contacte de totes les botigues i serveis, tant les que romanen obertes al públic com les que no, perquè tothom qui vulgui hi pugui seguir contactant-hi i fer-los qualsevol consulta o compra.
Paral·lelament, al perfil de l'UBSU a Facebook diversos comerços de la ciutat hi estan publicant suggeriments, propostes de productes o bé activitats per dur a terme durant el confinament.
Des de la Unió de Botiguers també han subratllat que aquests dies el comerç local s'ha implicat en la fabricació de mascaretes impulsada per un grup de voluntàries, moltes d'elles sòcies de l'entitat comercial. També han col·laborat en la distribució d'aquest material per a comerços i serveis que no el tenien.
Concurs 'Tot anirà bé'
A més a més, els comerciants han posat en marxa el concurs infantil 'Fem de la Seu un arc de Sant Martí', perquè els infants de fins a 15 anys facin dibuixos en el marc del confinament. La data límit per presentar les creacions a les xarxes socials és fins al 17 d'abril i hi haurà tres premis: al dibuix més original, al més creatiu i al guanyador absolut, el qual esdevindrà la imatge de la nova campanya de l'UBSU amb el lema 'Tot anirà bé'.
Els dibuixos han d'incloure un arc de Sant Martí i el hashtag #totaniràbé. La mida ha de ser de foli o bé superior. El pare, mare o tutor legal del participant li ha de fer una foto amb el dibuix i tot seguit publicar-la a Instagram o bé a Facebook, amb l'enllaç a l'adreça @laseucomercial i amb l'etiqueta #laseucomercial. També es demana penjar posteriorment el dibuix a una finestra perquè sigui visible per als veïns, per tal d'"omplir la Seu d'arcs de Sant Martí com a símbol de la lluita contra el coronavirus".
Juan Carlos Salsas hi ha afegit que, tot i el tancament provisional de molts establiments, des de casa segueixen "treballant amb la il·lusió de tornar aviat" i subratlla que "no s'ha suspès cap acció" de les previstes, sinó que "només s'han ajornat".