El comerç de la Seu fa un balanç positiu de la campanya de Nadal
L'UBSU ha fet aquest dimecres el sorteig de concurs 'Comprar a la Seu té premi', que ha rebut més butlletes que l'any passat. Els establiments ja han començat les rebaixes
La Unió de Botiguers de la Seu d'Urgell (UBSU) ha fet un balanç positiu de la campanya de Nadal. L'entitat valora que la implicació del comerç local en activitats vinculades al Món Màgic de les Muntanyes ha repercutit en una major afluència al centre urbà de la ciutat.
El president de l'entitat, Juan Carlos Salsas, ha remarcat a RàdioSeu l'aposta dels comerciants per ser present en la vida social de la capital alturgellenca, especialment per les dates nadalenques. En aquesta línia, el col·lectiu ha ofert com a novetats destacades el concurs per trobar fades als aparadors, la presència amb carrossa pròpia a la cavalcada de benvinguda als Reis d'Orient o bé la ruta de contacontes pel carrer dels Canonges.
S'ha repetit iniciatives reeixides com ara els Tions al Carrer, la presència dels minairons a les botigues i els mercats de Nadal, que enguany han estrenat nou emplaçament a la plaça Patalín. Alhora, també ha tingut bona resposta l'acció d'art efímer que es va instal·lar el 14 de desembre als principals carrers del centre. A nivell econòmic, l'UBSU considera que ha estat una campanya "estable", sense alts ni baixos.
Després d'uns dies intensos, el comerç de la Seu ja ha començat les rebaixes de la temporada tardor-hivern. Juan Carlos Salsas matisa que aquests darrers anys aquesta època "ha quedat una mica descafeinada, perquè sempre hi ha alguna o altra promoció", però que segueix despertant interès entre els consumidors, perquè s'hi ofereixen descomptes més alts, sobretot en articles de moda. Els comerços ja han començat a publicitar als aparadors els seus preus especials per a aquestes dates.
Premis de vals de compra
La Unió de Botiguers ha culminat aquest dimecres la campanya de Nadal amb el sorteig del concurs 'Comprar a la Seu té premi', que un any més recompensa la fidelitat dels clients tot sortejant 20 vals de compra. Enguany han constatat una major participació, perquè han hagut de preparar tres grans urnes per encabir totes les butlletes, cosa que reflecteix que hi ha hagut una bona activitat a les botigues. L'entitat calcula que han entrat al sorteig uns 8.000 tiquets. Cal recordar que la participació es feia tot posant el nom i telèfon de contacte al revers de la còpia dels tiquets de compra.
Els 10 vals per valor de 100 € que s'han sortejat han correspost a: Maribel Moreno, Pilar Buisán, Ramona Canal, Rosa Iscla, Jordi Sansa, Helena Solanelles, Loly Toro, Manel Viladrich, Kati Domingo i Susana Carrasco. Els tiquets havien estat segellats respectivament en aquests establiments: Valèria, Avalon Màgic, Josmon Esther&Montse, Escribà Home, Pepe y Dalda Joguets, Ritual Look, Floristeria Balbina, Cal Mitjana, Carnisseria Navinés i Mobles Farràs.
Pel que fa als vals per valor de 50 €, els han guanyat: Montse Altimir, Montse Pellicer, Juanma Machado, Sara Suárez, Roser Sabrià, David Flix, Montse González, Lourdes Robert, Marta Mentruit i Isabel Alsina. Corresponen a compres fetes a: Espardenyeria ABC, Papereria Papers, Mari Miguelsanz, Celeste, Isabel Moda Íntima, Carnisseria Charlie, Kids&Us La Seu, M&M Sports, Xarcuteria Montserrat i Heura Perruqueria i Estètica.
Augment de socis
A l'hora de fer balanç del 2019, des de l'UBSU han valorat que, tot i la baixa d'alguns socis per tancament, jubilació o motius personals, han acabat l'any amb una xifra d'associats més alta que l'anterior, gràcies a la incorporació de més botigues i a l'obertura de nous establiments.
També han esmentat la creació de la targeta regal i l'augment de la implicació de l'associació en activitats locals, com ara l'acord de col·laboració amb el Sedis Bàsquet, el concurs organitzat durant la participació del Cadí La Seu a la Copa i la col·laboració amb el Parc del Segre i els Mundials de Piragüisme, entre d'altres. Tot plegat, amb l'objectiu que "l'UBSU estigui present i s'uneixi amb l'esport, la cultura, els mitjans de comunicació, les associacions, la seva gent i, en definitiva, la Seu". El text conclou que "la situació econòmica i social no dóna massa motius per a l'optimisme, però cal demostrar que la vida també dóna mil una raons per somriure".