El comitè d'empresa acusa Copirineo d''enganyar descaradament' els treballadors
Els sindicats sospiten que "no quadren els números" pel que fa al deute real de la cooperativa El Departament d'Agricultura assegura que la firma no ha demanat cap ajut públic en els darrers anys
Els sindicats UGT i CCOO han acusat la propietat de l'empresa Copirineo "d'haver enganyat descaradament al conjunt dels treballadors, al Departament d'Agricultura, al comitè d'empresa i als sindicats". El comitè d'empresa denuncia que els números del pla de viabilitat que va presentar l'empresa situarien el deute de Copirineo entorn els 4 milions d'euros, mentre el passiu pels qual l'empresa hauria presentat el concurs de creditors seria d'entorn als 7 milions.
El secretari general d'Agroalimentació de CCOO, Valentí Antúnez, conclou que la direcció ha mantingut una opacitat total sobre el futur de l'empresa i que havien donat falses esperances als treballadors.
De la seva part, Antonio Rodríguez, d'UGT, assegura a l'ACN que la direcció de la cooperativa persegueix "trossejar" el negoci i creu que han mostrat una sensibilitat nul·la amb els seus empleats de la Pobla de Segur, que ara afronten una situació difícil.
Els sindicats fins i tot no descarten que alguna persona "s'hagi pogut embutxacar diners", sospita que han posat en coneixement dels administradors concursals. Valentí Antúnez sospita que "els números no quadren".
Viabilitat amb condicions
De la seva part, el conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, ha assegurat que si existeix alguna línia de negoci rendible a Copirineo, el Govern està disposat a ajudar per garantir-ne la continuïtat, tot i que amb unes condicions públiques oficials. Pelegrí també ha dit que l'empresa no havia sol·licitat des del 2011 cap crèdit públic tot i que des dels sindicats asseguren que aquesta situació es dóna des de fa vuit anys.
El comitè i els representants sindicats se senten "enganyats" pel fet que la propietat de Copirineo no hagi sol·licitat cap ajuda pública "quan hi ha diners per les cooperatives fins al 2015". "Entenem que hi ha quelcom a darrere si la direcció diu que ha demanat un crèdit i del departament d'Agricultura ho nega", segons Rodríguez.
Durant la trobada, Pelegrí també ha negat que Agricultura hagi contractat una persona perquè elaborés un informe de viabilitat de Copirineo, que hauria costat uns 12.000 euros, tot i que el departament sí hi hauria donat suport tècnic.
