Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Congrés internacional de sòls de muntanya analitza l'impacte del canvi global

El Congrés internacional de sòls de muntanya analitza l'impacte del canvi global

La proposta s'emmarca en la 18a Universitat d'Estiu de la UdL i té una trentena d'inscrits Les ponències i debats se centren en la influència del medi natural i també social sobre el sòl

Congrés Sòls de Muntanya - UdL
Congrés Sòls de Muntanya - UdL
15/07/2010 10:15

Experts de la Universitat de Lleida (UdL), les universitats Politècnica de Madrid i Autònoma de Barcelona, el Centre Tecnològic i Forestal de Catalunya, la Universitat austríaca d'Innsbruck i la Fundació Marcel Chevalier d'Andorra insisteixen en la importància de conèixer els sòls per dur a terme una correcta gestió territorial. Així ho han posat de manifest a La Seu d'Urgell en el Congrés Internacional de sòls de muntanya, organitzat per la UdL.

El despoblament de les zones de muntanya, les variacions en els usos del sòl o el canvi climàtic contribueixen al deteriorament dels sòls i a la seua erosió. En aquest sentit, Rosa Poch, professora de la UdL apunta que l'abandonament de conreus i el conseqüent augment de la massa forestal, l'expansió de zones residencials o la construcció de camps de golf a les zones de muntanya, "són negatius per a la conservació dels sòls". "D'aquí que calgui conèixer els diferents tipus de sòl d'un territori per engegar o no determinades actuacions", assenyala.

El Congrés de sòls de muntanya i canvi global, que se celebra fins el proper 17 de juliol a la Seu d'Urgell en el marc de la 18a Universitat d'Estiu de la UdL, centrarà les seues ponències i debats en l'impacte del medi natural i també social sobre el sòl. Compta amb una trentena d'inscrits, entre ells dos alumnes d'Uganda i una alumna iraniana.

Mostrar formulari de contacte