El Conselh Generau atorgarà a Carlos Barrera el reconeixement pòstum d'Aranès Il·lustre
El reglament d'Honors i Distincions estableix que: "la concessió del títol d'Aranès/a Il·lustre només podrà recaure en aquelles persones que, havent nascut a la Val d'Aran, hagin destacat de manera extraordinària per qualitats i mèrits personals o per serveis prestats en benefici o honor de la Val d'Aran que hagin contribuït de manera indiscutible al bé públic".
Carlos Barrera, nascut a Vielha el 3 de desembre del 1950, va morir el 7 d'abril passat. De jove va marxar amb la seva família a Barcelona, on va estudiar mestria industrial i va començar a treballar a FECSA. Al 1972 va tornar a l'Aran, on va seguir la seva trajectòria professional amb la companyia elèctrica catalana. Durant la transició formà part de l'associació veïnal Es Tersús i d'Unitat d'Aran, formació amb la qual es presentà a les eleccions municipals de 1979 i va esdevenir-ne regidor. Més endavant es va desvincular d'UA quan aquest partit es va associar amb el PSC. Després d'uns anys allunyat de la política, però, va tornar-hi per esdevenir el síndic d'Aran al llarg de dues dècades, en dues etapes diferents i en un total de cinc mandats, sempre al capdavant de Convergència Democràtica Aranesa (CDA).
Barrera va començar a dirigir el govern aranès el 7 de juny del 1995 i va ser reelegit en dos mandats més, fins que al 2007 va ser rellevat per Francés Boya, d'UA. L'any 2011, però, va guanyar les eleccions al Conselh General per quarta vegada i va tornar a esdevenir síndic, càrrec que va revalidar una vegada més al 2015. Finalment, al 2019 va optar novament a la reelecció, però la davallada electoral de CDA va fer que decidís retirar-se tant del Conselh com de la vida política. Un comiat que va dur a terme tot coincidint amb l'elecció per segona vegada de Francés Boya, que a mig mandat va dimitir, per assumir un alt càrrec al govern espanyol, i va ser substituït per Maria Vergés.