Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Conselh Generau d'Aran dóna suport al conseller d'Aquitània en vaga de fam en defensa de la llengua occitana

El Conselh Generau d'Aran dóna suport al conseller d'Aquitània en vaga de fam en defensa de la llengua occitana

Grosclaude denuncia que l'estat francès no activa l'Oficina Pública de la Llengua Occitana

18/09/2015 15:30

David Grosclaude, conseller regional d'Aquitània, es troba en vaga de fam des del passat 27 de maig "pel menyspreu" que rep la llengua occitana per part del govern francès, en no voler donar continuïtat a la creació de l'Oficina Pública de la Llengua Occitana (OPLO), que ha estat demanada pels governs regionals d'Aquitània i de Migdia Pirineus.

Davant aquesta situació, el Conselh Generau d'Aran s'ha sumat a les seves peticions i ha donat suport a la petició ''valenta'' de Grosclaude en defensa de la llengua occitana. També lamenta que ''calgui arribar a aquestes accions per ser escoltats en la defensa de la pròpia identitat''. La llengua occitana, anomenada aranès a l'Aran, és oficial a Catalunya.

L'aranès és la primera llengua de l'administració aranesa i la llengua vehicular de l'escola aranesa. Té una presència important en els mitjans de comunicació, a més d'estar protegida per les institucions i per les lleis i normatives catalanes i araneses.

"Europa té una riquesa lingüística que cal protegir i la llengua occitana és un dels seus referents", segons indica el Conselh Generau d'Aran.

Mostrar formulari de contacte