El Consell Comarcal de l'Alt Urgell centralitzarà les denúncies per les avaries de Telefónica
Nota informativa del Consell Comarcal de l'Alt Urgell.
Totes les persones, entitats i empreses de l’Alt Urgell que se sentin perjudicades per les reiterades avaries del servei de banda ampla (ADSL) i de línia fixa convencional de la companyia Teléfonica, podran formalitzar les denúncies a l’Oficina d’Atenció al Consumidor i l’Usuari, ubicada a la seu del Consell Comarcal.
Un cop recollits per aquesta oficina, els expedients seran tramesos a l’Agència Catalana del Consum, que és l’òrgan del govern de la Generalitat encarregat d’elaborar el requeriment a l’operador de telefonia responsable de les interrupcions que ha patit el servei.
Els talls en la línia fixa convencional i en la de banda ampla han estat freqüents els últims mesos i, en tots els casos, s’han prolongat durant diverses hores. Als problemes derivats d’aquestes avaries en el funcionament de l’activitat econòmica i social de l’Alt Urgell s’hi ha afegit l’actitud d’opacitat i de manca d’informació als usuaris per part de Telefónica.
Una de les entitats que s’ha expressat de manera més crítica amb el tracte rebut pel principal operador de telefonia ha estat l’Associació d’Empresaris de l’Alt Urgell, els socis de la qual s’han sentit molt perjudicats per les deficiències en el servei.
El president del Consell Comarcal, Jesús Fierro, anima ciutadans, entitats i empreses a fer valer els seus drets com a usuaris. “L’Oficina d’Atenció al Consumidor i l’Usuari es posa a disposició de tothom qui se senti perjudicat”, ha manifestat. “El personal de l’Oficina atendrà els usuaris, els informarà dels seus drets, els assessorarà i centralitzarà totes les denúncies que es presentin”.