Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Consell Comarcal de l'Alt Urgell redueix gairebé un 40 per cent el consum de gas gràcies a la xarxa de calor amb biomassa

El Consell Comarcal de l'Alt Urgell redueix gairebé un 40 per cent el consum de gas gràcies a la xarxa de calor amb biomassa

L'anàlisi comparativa amb el 2025 indica que l'ha assolit un estalvi econòmic de més del 52 per cent. L'ús d'energia renovable d'origen forestal es considera una solució energètica més eficient i menys contaminant

Xarxa de calor amb biomassa que comparteix el CCAU i el CAP (Foto: CCAU)
Xarxa de calor amb biomassa que comparteix el CCAU i el CAP (Foto: CCAU)
24/02/2026 17:55

El Consell Comarcal de l’Alt Urgell (CCAU) ha valorat molt positivament la posada en funcionament de la xarxa de calor amb biomassa executada en el marc del projecte Impulsa Energia. L'ens genera actualment calefacció a través de la caldera de biomassa amb estella forestal instal·lada al CAP de la Seu d’Urgell, pertanyent a l’Institut Català de la Salut. La connexió beneficia tot l'edifici comarcal, el Centre de Serveis adjacent i el local del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP), tots tres de titularitat comarcal.

L’anàlisi comparativa de les factures corresponents als mesos de gener de 2025 i 2026 confirma una reducció significativa tant del consum energètic com de la despesa econòmica. Concretament, la utilització de gas ha baixat un 38,2%, mentre que l’estalvi ha assolit un 52,6%. "Aquestes xifres evidencien una millora substancial en termes d’eficiència energètica i sostenibilitat pressupostària", indiquen des del CCAU.

L’activació de la xarxa de calor és fruit d'un conveni subscrit entre el Consell Comarcal i l’Institut Català de la Salut, i ha permès substituir parcialment l'ús de combustibles fòssils per energia renovable d’origen forestal. Aquest pas ha comportat la disminució de les emissions de gasos d’efecte hivernacle, a més de "la millora de la qualificació energètica dels edificis públics, l'optimització del rendiment del sistema de calefacció i la generació d'un estalvi estructural per a l’administració local".

Solució energètica més eficient i menys contaminant

El Consell Comarcal de l’Alt Urgell destaca que els resultats obtinguts "consoliden l’aposta estratègica per avançar cap a un model energètic més sostenible, resilient i alineat amb els objectius de descarbonització". Així mateix, l'ens assenyala que "l’estalvi registrat en un únic mes d’hivern evidencia l’impacte real i mesurable de la inversió realitzada, confirma el potencial del projecte i reforça la voluntat de continuar impulsant actuacions que integrin sostenibilitat ambiental i eficiència econòmica, esdevenint un referent per a futures iniciatives en l’àmbit de la transició energètica".

El model de producció centralitzada amb biomassa es veu com una solució "energèticament més eficient i amb un nivell d’emissions notablement inferiors als sistemes convencionals basats en combustibles fòssils".

Mostrar formulari de contacte