Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El departament d'Educació crearà el servei LIC d'aranès per als centres d'Aran

El departament d'Educació crearà el servei LIC d'aranès per als centres d'Aran

La consellera Anna Simó ha exposat la voluntat de contractar una persona que reforci l'aprenentatge de la llengua aranesa a les escoles i instituts
La consellera d'Educació visitant l'Escola Sant Roc de Bossòst (Foto: Educació)
17/11/2023 18:40

La consellera d'Educació, Anna Simó, ha anunciat aquest divendres que el Govern crearà el servei en llengua, interculturalitat i cohesió social (LIC) d'aranès per als centres educatius de l'Aran. Serà una persona assessora que reforçarà l'aprenentatge de la llengua aranesa a les escoles i instituts, i donarà suport als equips directius i docents amb materials, recursos i formació.

Amb la creació de la figura LIC, i en només tres mesos, Educació doblarà les persones assessores als serveis territorials de l'Alt Pirineu i Aran. El curs passat eren dues persones destinades a aquesta tasca. A partir d'ara, s'hi ha afegit una persona coordinadora per a l'Alt Pirineu i Aran, i una altra específicament per a la llengua aranesa.

La consellera s'ha reunit amb la síndica, Maria Vergés, i li ha exposat la voluntat del Departament amb l'ensenyament de l'aranès en el sistema educatiu i "de continuar avançant en el compromís de la singularitat que representa l'Aran que fixa l'Estatut". Sobre la dotació específica d'assessorament en llengua, interculturalitat i cohesió social, la consellera ha destacat que s'està en el procés de selecció de la persona que assumeixi la responsabilitat.

Les persones assessores LIC tenen, entre les funcions principals a desenvolupar, les de col·laborar en la sensibilització, promoció, consolidació i ús de la llengua catalana com a eix d'un projecte plurilingüe; assessorar i donar suport al professorat en tot el procés d'ensenyament-aprenentatge de la llengua, i impulsar, assessorar, formar i donar suport als plans i projectes del departament d'Educació relacionats amb l'àmbit de la llengua, la interculturalitat i la cohesió social.

Visita a l'Aran

La titular d'Educació també ha visitat l'Escola Sant Roc de Bossòst, on ha fet un recorregut per les instal·lacions. En acabar, Simó s'ha traslladat a Les on ha visitat l'Institut d'Ostalaria de Les-Val d'Aran, que celebra el 40è aniversari, un centre que té un centenar d'alumnes matriculats en cicles de formació professional de grau mitjà de Cuina i Gastronomia, i de Forneria, Pastisseria i Confiteria, i en el cicle formatiu de grau superior de Gestió i Allotjaments Turístics. La consellera ha descobert la placa commemorativa de l'aniversari del centre i ha visitat l'exposició creada amb aquest motiu.

La Val d'Aran compta amb un total de set escoles, dos instituts, quatre escoles bressol, un centre d'ensenyaments esportius i un centre de formació de persones adultes. En total, són 1.641 alumnes matriculats en els diferents ensenyaments

Mostrar formulari de contacte