El desdoblament del Túnel del Cadí costaria 110 MEUR
El president de l'empresa, Josep Mir, ha deixat clar que el projecte es preveu a llarg termini La instal.lació actual encara podria absorvir el doble de trànsit
L'empresa Túnel del Cadí SAC necessitaria més de 110 MEUR (milions d'euros) si a dia d'avui volgués iniciar les obres de construcció d'un nou túnel que formés part del desdoblament de l'E-9, de l'Eix del Llobregat, segons ha explicat aquest dijous el president de l'empresa, Josep Mir Bagó. Aquests són els càlculs que ha fet l'empresa, a l'engròs, de la inversió necessària per afrontar el repte d'un nou túnel a la serra del Moixeró. En tot cas, Mir ha volgut deixar clar que aquest projecte es preveu a llarg termini ja que la capacitat de la instal·lació actual pot absorbir el doble de trànsit i, a més, l'eix viari té molts trams encara per desdoblar.
El president del Túnel del Cadí ha fet aquestes declaracions en l'acte 'Dinars amb la Cambra' que organitza la delegació de la Cambra de Comerç en el Berguedà. Més de 70 persones, entre empresaris, representants d'institucions i entitats, i polítics de la comarca, han estat presents en aquesta trobada.
Mir ha estat convidat per la Cambra de Comerç en un dia que, peculiarment, la instal·lació celebra el seu vint-i-quatrè aniversari, ja que es va inaugurar el 30 d'octubre de 1984. El màxim responsable de l'empresa ha destacat en la seva intervenció el paper determinant que en els àmbits econòmic i social ha jugat el Túnel del Cadí per a les comarques del Berguedà i de la Cerdanya.
Mir també ha parlat de la important inversió que s'ha fet en els últims mesos amb la construcció de la galeria de seguretat del túnel que ha suposat una inversió de 25 milions d'euros i que situa el túnel del Cadí com una de les infraestructures, d'aquestes característiques, més segures d'Europa. Aquests dies, d'altra banda, també s'està fent una inversió important en la millora del ferm de l'interior i part dels accessos.
Els accionistes de la societat són Gestió d'Infraestructures, SA, Autopistas Concesionaria Española, Generalitat de Catalunya, Invercartera, Caixa d'Estalvis de Manresa, Seguros Catalana Occidente de Seguros i Reaseguros, Diputació de Barcelona, Banco de Sabadell, Asepeyo i altres accionistes amb participació individual inferior al 0,5%. La intensitat mitjana diària en el túnel és de 7.000 vehicles i la seva capacitat permet absorbir fins a 15.000 vehicles, segons va explicar Mir. El Túnel del Cadí va tancar l'exercici de 2007 amb uns beneficis de més de quatre milions d'euros després d'impostos.