Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Doctor Music Festival assegura que el risc de riuada al recinte és "totalment inexistent"

El Doctor Music Festival assegura que el risc de riuada al recinte és "totalment inexistent"

L'organització rebat les acusacions d'Ipcena i li recorda que cal diferenciar aquest perill del de les inundacions per desgel, pròpies de la primavera. Els impulsors remarquen que aquesta al·legació ja es van desestimar pel mateix motiu al 1996
Preparatius per al Doctor Music Festival 2019 (ACN/arxiu)
05/12/2018 17:45

L'organització del Doctor Music Festival assegura que "el risc d'una riuada sobtada i perillosa a la zona de festival és 100% inexistent". La promotora Doctor Music no dóna cap credibilitat a la denúncia que han presentat l'entitat conservacionista Ipcena i el col·lectiu Rius amb Vida, que volen que es prohibeixi l'esdeveniment, i ha recordat a aquests grups que "no és el mateix una zona amb risc d'inundar-se que una zona amb el risc de riuada". En aquest segon cas, asseguren que en aquell indret no hi ha cap perill.

Des del Doctor Music Festival argumenten que una zona inundable "és aquella que en una situació extraordinària (per exemple un desglaç primaveral més ràpid de l'habitual) és susceptible d'inundar-se". Aquest fenomen, diuen, "en un espai tan gran com el Pla de Santa Maria (recinte del festival) es produiria molt a poc a poc i sense corrent amb força d'arrossegament", cosa que implica "que podrien passar dies fins que l'aigua aconseguís un nivell perillós per a les persones". En canvi, sostenen que una riuada sí que pot arrasar amb tot el que trobi en el seu camí, i que aquest segon risc no existeix en aquell punt.

Espai lliure de protecció

En el comunicat, Doctor Music també desmenteix Ipcena pel que fa a la qualificació de la zona i assegura que "cap dels terrenys que ocupa el festival no es troba en un espai protegit, i menys encara en zona de Parc Natural de l'Alt Pirineu". Així, conclouen que "qualsevol persona sensible per la naturalesa i l'ecologisme pot estar tranquil·la" perquè estan treballant "per fer un dels festivals més sostenibles d'Europa".

Doctor Music ha lamentat el rebuig frontal d'Ipcena a que el Pirineu aculli activitats com el Doctor Music Festival i recorden que "ara fa 22 anys va succeir exactament el mateix". El 1996, l'entitat liderada per Joan Vázquez ja va intentar, sense èxit, que no es pogués estrenar el certamen "per les mateixes raons que està esgrimint ara". La promotora subratlla que aquesta petició "ja no es va tornar a produir en les edicions dels anys 1997 i 1998", pel fel que l'edició de 1996 va demostrar clarament que les "apocalíptiques" previsions de l'associació lleidatana estaven mancades de fonament.

Pel que fa a les condicions que els ha fixat el Govern, la promotora sentencia que Doctor Music Festival "complirà amb els requeriments" que la Generalitat li faci arribar per garantir que el festival s'ajusta a la legalitat vigent. El comunicat finalitza dient que els preparatius segueixen el seu curs "a bon ritme" i que properament s'anunciaran els artistes que estaran presents a Escalarre els dies 11, 12, 13 i 14 de juliol de 2019. Aquesta setmana passada ja es va anunciar el primer cap de cartell: els nord-americans The Smashing Pumpkins.

Mostrar formulari de contacte