El DPTOP adjudica la construcció de deu hangars i un restaurant a l'aeroport de la Seu
Està previst que les obres de construcció dels hangars comencin el mes de novembre i que estiguin enllestides a finals del mes de març El nou restaurant podria obrir a la primavera
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha adjudicat els drets de superfície sobre parcel·les a l'aeroport de Pirineus - La Seu d'Urgell on s'hi construiran deu hangars destinats al desenvolupament d'activitats aeronàutiques, nou a càrrec de diferents operadors i un que es reserva Aeroports de Catalunya. Així mateix, també ha adjudicat un servei de restaurant a l'aeroport - reobert el 4 de juny passat- que s'ubicarà a la planta baixa de l'actual edifici de la terminal.
Està previst que les obres de construcció dels hangars comencin el mes de novembre i que estiguin enllestides a finals del mes de març. El nou restaurant s'espera que es pugui obrir a la primavera.
A més, el DPTOP, a través d'INCASÒL i Aeroports de Catalunya, ha adjudicat nou parcel·les a set candidats de diferents tipologies: institucions aeronàutiques, empreses de serveis, operadors privats i escoles de vol.
Pel que fa als nous hangars, el concurs preveia una doble tipologia d'aquests equipaments: grans i petits. Segons ha explicat el DPTOP, totes les peticions rebudes eren per hangars grans i, per això, en la mateixa superfície s'han redistribuït els hangars ajustant-se a la demanda del mercat mantenint el preu del metre quadrat i la superfície total.
Les entitats adjudicatàries del concurs són Helitrans Pyrinees SL, Snimell SL, Federació Aèria Catalana, Heliswiss Ibérica SA, Servicios Aéreos del Pirineo SL -2 hangars-, Aeroclub Barcelona Sabadell i Cat Helicòpters SL UTE -2 hangars i Aeroclub Andorra Pirineus.
Així mateix, Aeroports Públics de Catalunya construirà un hangar propi destinat a acollir aquelles empreses, aeronaus o serveis que vulguin operar a l'aeroport de forma temporal. Aquest és un model que permetrà l'estada d'avions que facin turisme -nacional i internacional- trànsit d'empreses o activitat econòmica, entre d'altres.
Els deu nous hangars se sumaran al que ja hi té la firma Helitrans Pyrinees i podran donar serveis d'estacionament i de manteniment d'aeronaus i helicòpters, handling integral, aviació comercial i altres activitats aeronàutiques. A partir d'ara, en les mateixes condicions, es poden afegir altres hangars a la plataforma d'acord amb el que proposen les bases del concurs.
El cànon que s'aplicaran a cadascuna de les parcel·les va dels 0,50€/m2/mes als 0,70€/m2/mes, depenent de la situació de la parcel·la i de la seva proximitat a l'estació de combustible. En qualsevol cas, la concessió és amb la modalitat de dret de superfície, per un període de 25 anys.
El nous hangars es distribuiran perifèricament per la zona de la plataforma d'estacionament d'aeronaus d'acord amb el que ha previst Aeroports de Catalunya. El disseny dels hangars haurà de ser uniforme al costat aire de l'aeròdrom, per tal que el conjunt resulti integrat en l'entorn i es minimitzi l'impacte ambiental.
Està previst que les obres de construcció dels hangars comencin durant el mes de novembre i estiguin enllestides a finals del mes de març. D'aquesta manera, el DPTOP preveu que a mitjans del 2011 l'aeroport de Pirineus - La Seu Urgell funcioni a ple rendiment. La inversió que els candidats faran per construir els hangars i desenvolupar les activitats aeronàutiques corresponents supera àmpliament el milió d'euros en total.
A més, la instal·lació d'aquestes noves empreses a l'aeroport de la Seu suposarà el trasllat d'unes 15-20 aeronaus que tindran com a base aquesta infraestructura, de tal manera que generarà una activitat nova que contribuirà a la dinamització econòmica del seu entorn.
Paral·lelament, el DPTOP està redactant el nou Pla Director Urbanístic Aeroportuari de l'aeroport de Pirineus - La Seu d'Urgell, el qual planificarà el futur desenvolupament de la pista, la plataforma, la zona d'hangars i la zona de serveis i que permetrà optimitzar l'espai per donar cabuda a la futura demanda del sector.
Restaurant de 250 metres quadrats
D'altra banda, el DPTOP també ha adjudicat la licitació del servei de restauració i cafeteria de l'aeroport, en aquest cas per tres anys, a un particular, Miquel Martínez. El servei es prestarà a la planta baixa de l'edifici de la terminal, un espai diàfan de 250 metres quadrats on s'ubicarà el restaurant, la cafeteria i una zona habilitada que servirà com a punt de trobada tant de pilots com de professionals del món aeronàutic, visitants de l'aeroport o clients del restaurant.
A banda, el restaurador podrà utilitzar algunes estances de la torre de control com a sales polivalents privades del restaurant per la celebració de reunions d'empresa o d'entitats. Es preveu que el restaurant es pugui posar en marxa aquesta primavera.
Reobertura per a la dinamització econòmica i turística
El DPTOP va reobrir l'aeroport el 4 de juny passat després d'invertir-hi 2,9 milions d'euros en les obres de remodelació i millora per tal de garantir-ne la seguretat i la qualitat del servei. Amb el Pla Director Urbanístic Aeroportuari, el DPTOP vol que esdevingui una eina de dinamització econòmica i turística de les comarques de muntanya. Com va explicar a l'ACN el director general de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, des del passat 22 de maig -quan es va celebrar una jornada europea prèvia a la seva obertura- fins aquet mes ja han passat unes 170 aeronaus per aquest aeroport, amb un miler d'operacions.