Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El DPTOP sotmet a informació pública els estudis de la variant de Vielha

El DPTOP sotmet a informació pública els estudis de la variant de Vielha

22/04/2010 13:39

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’informació pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental de la variant de Vielha, que permetrà connectar les carreteres N-230 i C-28 i millorar la mobilitat en aquest àmbit. La variant, que tindrà una longitud de 2,1 quilòmetres, comportarà una inversió estimada en 7,7 MEUR. Aquesta actuació s’emmarca en el conjunt de millores a la xarxa viària que el DPTOP està duent a terme per a potenciar les comunicacions a l’Alt Pirineu i Aran.

Actualment, Vielha està travessada per dos eixos viaris bàsics a l’Alt Pirineu i Aran; d’oest a est, per la C-28, de titularitat de la Generalitat, i de sud a nord, per l’N-230, del Ministeri de Foment. En el marc de les actuacions que està duent a terme per a millorar les connexions viàries en aquest àmbit, el DPTOP ha previst la construcció d’una via de connexió entre aquestes dues carreteres que funcioni com a variant per reduir el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà de Vielha.

Avui, el DOGC publica l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental corresponents a aquesta actuació, per tal que administracions, entitats i particulars puguin presentar les propostes que considerin adients.

Variant de 2,1 quilòmetres

La variant que ara s’impulsa té com a objectiu millorar la mobilitat a l’àmbit de Vielha, així com la seguretat i la fluïdesa del trànsit, i comportarà una inversió estimada en 7,7 MEUR. Segons el traçat considerat com a més òptim als estudis, la variant té una longitud de 2,1 quilòmetres de longitud, i discorre entre l’N-230 al nord-oest de Vielha i la C-28, a l’est del municipi.

La carretera tindrà una amplada de 12 metres –amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada i vorals de 2,5 metres, cadascun– tret d’un tram, més urbà, d’uns 800 metres de longitud, on, segons les zones, es preveuen vorals d’1,5 de longitud, voreres i carril d’aparcament.

La variant s’inicia al costat nord del pas de l’N-230 sobre el riu Garona. Un primer tram d’uns 200 metres se situa al costat del riu, fins que es forma una rotonda a la zona d’eth Solan. Aquest giratori tindrà un diàmetre exterior de 32 metres, amb una anella circular de 8 metres d’amplada i dos carrils.

Posteriorment, la variant segueix per la zona urbana d’eth Solan en un tram d’un 500 metres i continua amb un recorregut interurbà al nord de l’actual C-28 i del riu Garona. En aquest tram, es preveu la formació de diversos murs per a minimitzar afectacions a la zona muntanyosa contigua.

Finalment, la variant creua el Garona mitjançant un viaducte de 96 metres i connecta amb la C-28 amb una nova rotonda sobre aquesta carretera. Aquesta rotonda final, d’un diàmetre exterior de 40 metres, se situa a uns 250 metres abans de la rotonda actual d’Escunhau.

Millora general de la C-28

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques està duent a terme en els últims anys un conjunt d’actuacions a la C-28 per tal de millorar-ne el nivell de servei i potenciar les comunicacions entre el Pallars Sobirà i la Val d’Aran. En aquest sentit, cal remarcar la variant d’Esterri d’Àneu i les obres de condicionament en diversos trams al seu pas pel Pallars, que van concloure a finals de 2008, amb una inversió superior als 40 MEUR.

Així mateix, al costat de la Val d’Aran, actualment estan adjudicades obres de millora del tram de Salardú a Baqueira, amb un pressupost de 4,1 MEUR. Aquestes obres començaran l’estiu vinent i, posteriorment, s’executaran treballs de condicionament del tram de Baqueira fins al cap del Port de la Bonaigua.

Mostrar formulari de contacte