El FeMAP 2017 s'inaugurarà a la Seu amb 'El Llibre Vermell de Montserrat'
La interpretació de la cèlebre obra medieval serà l'1 de juliol a la Catedral. El festival avança la programació, que engloba 49 concerts en 36 municipis d'arreu dels Pirineus
El Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP) ja ha presentat al seu portal web un avanç de la programació de la setena edició, que se celebrarà al llarg d'aquest juliol i agost arreu del Pirineu català i d'Andorra i oferirà un total de set espectacles a la Seu d'Urgell. El certamen preveu dur a terme enguany fins a 49 concerts repartits en 36 municipis que ofereixen els seus espais culturals i monuments més emblemàtics per acollir les actuacions.
La Seu, ciutat impulsora del FeMAP des de la primera edició, acollirà novament la inauguració, que enguany estarà protagonitzada per 'El Llibre Vermell de Montserrat', una de les obres musicals catalanes més universals i peça cabdal de la música medieval. El còdex, datat de 1399 i conservat a l'Abadia de Montserrat, conserva la que és considerada com la primera anotació coreogràfica del món. La interpretació, el dia 1 de juliol a les 9 del vespre a la Catedral, serà a càrrec del Cor Francesc Valls, el conjunt Magister Petrus i l'Esbart Dansaire de Rubí. El dia següent també es podrà veure a Berga.
El segon espectacle de FeMAP serà 'Salve Regina', del Choeur de Chambre de Namur, que es presentarà a Ripoll el 7 de juliol i a la Seu el 8 de juliol, a 2/4 de 10 de la nit. La capital alturgellenca també acollirà el 20 de juliol el concert 'De vos som amorós', del conjunt Lucentum XVI, que el dia següent actuarà a Berga.
Els concerts previstos a la Seu es reprendran el 14 d'agost amb 'La voce nel violino', de l'Imaginarium Ensemble. Al cap de tres dies, el 17 d'agost, el conjunt Al Ayre Español presentarà 'I vanni occulti'. I finalment, el 25 d'agost, en el marc de la Festa Major urgellenca, l'Academia del Piacere i Núria Vidal oferiran el concert 'Muera Cupido'.
Concerts a Organyà i Estamariu
De la seva part, Organyà acollirà el 22 de juliol el concert 'Motets de J.S. Bach', del Cor de Cambra de la Diputació de Girona, mentre que a Estamariu es podrà veure el 18 d'agost 'Ballem Barroc. Sonates i danses del s. XVIII', de Juan de la Rubia i Lixsiana Fernández,
El FeMAP 2017 també inclou novament el Gastrofilm, combinació de música, cinema i gastronomia, que enguany preveu cinc projeccions d''El silenci abans de Bach', del cineasta català Pere Portabella. Les primeres sessions seran a la Seu el 26 de juliol i a Organyà el dia 27, mentre que el dia 31 es farà a Sort, l'1 d'agost a la Pobla de Segur i el 2 d'Agost a Tremp.
Concert al Niu de l'Àliga
El festival segueix apostant per ubicar els concerts en escenaris únics, com poden ser esglésies, catedrals, monestirs o castells. Un dels espais més singulars d'enguany serà el que hi haurà el 12 d'agost al Niu de l'Àliga (2.537m), el cim on conflueixen els municipis cerdans d'Alp, Das i Urús, que acollirà el concert 'Joye des Elysées', del grup Fantasian, que el dia següent també actuarà a Andorra la Vella. També s'ha programat novament un concert a l'Estany Gento, el 30 de juliol amb John Potter i Ariel Abramovich.
El FeMAP tindrà enguany el País Valencià com a país convidat i, per aquest motiu, programarà el concert 'Des de Segorb fins Oriola', del Cor de la Generalitat Valenciana, el 14 de juliol a Bagà i el 15 de juliol a València d'Àneu.