Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Festival de Música Antiga dels Pirineus ja té nova imatge

El Festival de Música Antiga dels Pirineus ja té nova imatge

La proposta escollida en el marc de l’habitual concurs de cartells ha estat "La música alimenta l'ànima", de Valença Castells, de Vilamolat de Mur (Castell de Mur)

Imatge del FeMAP 2026
Imatge del FeMAP 2026
10/03/2026 11:05

El Festival de Música Antiga dels Pirineus, que tindrà lloc enguany del 3 de juliol al 23 d'agost, ja té cartell per a la seva quinzena edició. La proposta escollida en el marc de l’habitual concurs de cartells ha estat "La música alimenta l'ànima", de Valença Castells, de Vilamolat de Mur (Castell de Mur). L'autora, que ja havia guanyat el concurs l’any 2019, ha tornat a ser triada amb una obra carregada de simbolisme.

La imatge parteix d’un gest "senzill i poderós". Es tracta d'una llesca de pa que adopta la forma d’una orella. L’aliment quotidià es transforma així en símbol de recepció i sensibilitat. Al seu voltant, les notes musicals prenen forma de formigues que evoquen "la manera com la música ens penetra a poc a poc i ens nodreix per dins". La composició suggereix que, de la mateixa manera que el pa sustenta el cos, "la música sosté l’esperit".

La convocatòria d’enguany ha comptat amb la participació d’una quinzena de dissenys, tots creades per artistes originaris dels municipis que formen part del Festival. Els cartells finalistes han estat "Concert a la vall", de Pep Boatella (Puigcerdà); "Harmonia", de Judith Gómez (Andorra la Vella); "Batecs d’origen", de Sofia Ortun (Encamp); "L’auca del festival", de Mariona Vadrí (Sort), i "Un ramat de notes", de Clara Santacana (Sort). Els cinc obtindran un passi per a dues persones per a tots els concerts del 2026 i un exemplar del CD del FeMAP.

Votació popular i d'un jurat

Un any més, el Festival reafirma la seva aposta pel talent del territori i per la participació activa de la comunitat artística pirinenca. El procés de selecció ha combinat la votació popular a través de les xarxes socials -d’on han sorgit dues propostes finalistes- i la valoració d’un comitè integrat per representants dels municipis participants i membres del FeMAP, que n’ha seleccionat quatre més.

El jurat ha escollit l’obra guanyadora tenint en compte criteris d’originalitat, qualitat compositiva, força visual, capacitat d’adaptació als diferents suports de comunicació, així com la coherència dels elements gràfics en relació amb el marc musical propi del Festival.

Mostrar formulari de contacte