El Govern aprova la seva aportació de 4 milions d’euros per a la construcció de l'edifici d’INEFC Pirineus
L'executiu confia que les obres ja començaran aquesta primavera vinent perquè el centre estigui enllestit abans del curs 2026-2027. La Diputació hi contribueix amb el mateix import i la resta del pressupost, 3,6 milions, l'assumeix l'Ajuntament urgellenc
El nou edifici, recorden des de la Generalitat, ha de "contribuir a consolidar INEFC Pirineus com un referent català, estatal i internacional en la formació de professionals en els esports al medi natural", a més de "reforçar el seu impacte econòmic, esportiu i social en el territori".
L'executiu indica que s'ha preparat "un projecte arquitectònic sostenible i integrat amb l’entorn". Les noves instal·lacions se situaran en una parcel·la de propietat municipal de l’Horta del Valira, a tocar del barri de Santa Magdalena, i disposaran d’un ampli espai d’accés i una plaça de més de 500 metres quadrats d'accés a l’edifici. La façana de l'immoble tindrà un perfil inspirat en la singular silueta de la serra del Cadí. Comptarà amb aules, despatxos per a la part administrativa i de gestió, zona de treball per al personal docent, una biblioteca, una sala d’estudi, laboratoris i tallers. També inclourà una pista polivalent, una sala de càrdio i pes lliure, una sala d’actes, una cafeteria i pistes exteriors.
Des del curs 2021-2022, quan es van estrenar els estudis, l’alumnat (40 per curs) fa temporalment les classes teòriques a l'edifici del Centre Cultural Les Monges, mentre que les pràctiques es fan en espais i instal·lacions municipals i d'entitats col·laboradores. Les activitats de natura més significatives que es porten a terme a l’INEFC Pirineus són les de piragüisme, al Parc del Segre; les sessions d’hípica a l’Escola Agrària; l’esquí alpí o surf de neu a l’estació de La Molina, i l’esquí de fons a les estacions de Tot Nòrdic.
