Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Govern d'Andorra preveu que Air Nostrum seguirà gestionant els vols entre la Seu i Madrid

El Govern d'Andorra preveu que Air Nostrum seguirà gestionant els vols entre la Seu i Madrid

És l'única companyia que s'ha presentat al concurs d'adjudicació per aquest any vinent. Es preveu ampliar amb una freqüència entre setmana els actuals dos viatges setmanals en cada direcció
Un avió d'Air Nostrum a l'Aeroport Andorra-la Seu (Foto: Govern d'Andorra)
21/10/2022 17:55

Air Nostrum seguirà gestionant l'actual connexió aèria entre l'Aeroport Andorra-la Seu i Madrid-Barajas l'any 2023. El Govern d'Andorra, que s'encarrega de la promoció comercial de la pista urgellenca, ha comunicat que l'oferta d'aquesta companyia, que forma part d'Iberia, és l'única que ha rebut en el concurs que havia convocat per adjudicar l'explotació de la línia per aquest any vinent.

El plec de bases estipula que, un cop presentada tota la documentació tècnica i administrativa, s’obre un període de temps de quatre dies laborals per examinar-la, fer-ne les verificacions corresponents i demanar informació complementària si s’escau. Tan bon punt hagi passat aquest termini, es procedirà a obrir el sobre amb la proposta econòmica de l’oferta. Així doncs, amb tota probabilitat el contracte es concedirà novament a Air Nostrum.

Les empreses interessades havien de presentar una oferta que inclogués dos vols d’anada i tornada en cada direcció –com actualment– i l’estimació econòmica per ampliar la línia amb una nova connexió entre setmana. La voluntat del Govern és poder fer ja l'adjudicació aquest mes de novembre, tenint en compte que l’actual adjudicació s'acaba el 31 de desembre.

Èxit del primer any de la línia

La connexió amb Madrid es va estrenar el desembre de l'any passat. I en aquest primer any de funcionament, tant Air Nostrum com el Govern d'Andorra han expressat la satisfacció per la bona rebuda que ha tingut. De fet, durant la passada temporada d'hivern els vols van tenir una ocupació mitjana de més del 70%, cosa que convertien aquesta línia de la Seu en una de les més rentables de tot l'Estat.

Per això, es va acordar mantenir l'operativa tot l'any, i no només a l'hivern com es preveia inicialment, tot adaptant els horaris d'estiu a les necessitats de la majoria d'usuaris.

Mostrar formulari de contacte