Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Govern espanyol no salva la N-145 de la tisorada

El Govern espanyol no salva la N-145 de la tisorada

El ministre Blanco evita parlar de la carretera entre la Seu i Andorra, que pot seguir en obres fins al 2013 L'Ajuntament de la Seu vol un front comú per demanar una solució, mentre que Andorra negociarà que almenys l'asfalt estigui en condicions dignes

Indicatius topogràfics per a la reforma de la N-145, a la Seu
Indicatius topogràfics per a la reforma de la N-145, a la Seu
27/08/2010 09:43

La N-145 pot seguir en obres fins al 2013. El Govern espanyol ha anunciat aquest dijous les obres que se salvaran de la tisorada, i en la llista no hi figura la connexió entre la Seu i Andorra.

El ministre de Foment, José Blanco, va evitar ahir parlar de la N-145 en ser preguntat pel portaveu de CiU, Pere Macias, sobre totes les obres pendents a Catalunya. Aquest silenci fa témer a les institucions tant de l'Alt Urgell com d'Andorra una demora definitiva en les millores que es van anunciar el febrer del 2008.

L’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, ha qualificat aquesta vegada de “molt negativa” la indefinició de Foment. Batalla ha recordat que la N-145 és “un eix estratègic, no tan sols per a Andorra, sinó també per a la comarca de l’Alt Urgell”, i creu que el fet que la carretera es quedi a mitges "és la pitjor situació”. A més a més, l'alcalde urgellenc remarca que en aquests moments la via “no compleix totes les condicions de seguretat”. L'ajuntament intentarà consensuar un acord amb tots els grups municipals per reclamar que es desencalli l'obra.

A Andorra, tant El Periòdic com el Diari d'Andorra es fan ampli ressò avui del malestar que aquesta situació també genera al Principat. Davant d'aquest panorama, el ministre d’Urbanisme i Ordenament Territorial, Gerard Barcia, ha anunciat que recorreran a "la via diplomàtica amb les autoritats espanyoles” per demanar que, com a mínim, “hi hagi un asfalt millor”, ja que actualment hi ha alguns punts on el ferm està força deficient.

En canvi, entre les vies que podran continuar el calendari d’execució normal hi ha el tram de la C-14 entre entre Montblanc i Valls, que es convertirà en autovia, així com l'autovia Lleida-Aran i la reforma d'accessos a la A-2 a Castellbisbal, un dels punts més densos de la xarxa viària catalana.

Mostrar formulari de contacte