Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Govern xifra en 329.000 € el cost de la campanya sobre la candidatura als Jocs d'Hivern

El Govern xifra en 329.000 € el cost de la campanya sobre la candidatura als Jocs d'Hivern

Stop JJOO veu la xifra "desorbitada" i creu que l'acció "només cercava crear un ambient social a favor". La plataforma reclama novament que el Govern deixi d'invertir en el sector dels esports d'hivern.

Boí Taüll, a l'hivern (Foto: arxiu)
Boí Taüll, a l'hivern (Foto: arxiu)
06/09/2022 17:35

La Generalitat de Catalunya ja ha fet públic el cost de la campanya publicitària duta a terme aquesta primavera passada per divulgar el projecte de candidatura als Jocs Olímpics d'Hivern del 2030, en resposta al requeriment que va rebre arran d'una moció aprovada pel Parlament. Concretament, el Govern ha detallat que s'hi va invertir 329.000 €. La promoció es va dur a terme a diversos mitjans de comunicació, tant d'àmbit nacional com també del Pirineu, amb l'objectiu de donar a conèixer la proposta i presentar-la com una oportunitat de desenvolupament per a aquestes comarques.

Stop JJOO ja ha respost a aquest anunci i, d'una banda, "celebra que finalment s’hagi fet públic el cost de la campanya", la qual creu que tenia com a objectiu "blanquejar la candidatura a efectes de l’opinió pública i ciutadana". De l'altra, la plataforma contrària als Jocs creu que la quantitat és "desorbitada" en un context que qualifiquen "d’emergència social, econòmica i climàtica" i insisteix que, des del seu punt de vista, l'acció només cercava "crear un ambient social a favor dels Jocs, en pre-context d’una campanya, suposadament neutral, que havia de precedir a una consulta popular on la gent s’havia de poder expressar lliurement. Al respecte, critiquen que "la consulta va caure pel camí, però que els diners públics destinats a la publicitat, no".

En el comunicat, el col·lectiu anti-Jocs Olímpics reitera el seu rebuig a tota l'activitat vinculada als esports d'hivern, la qual titlla de "monocultiu turístic de la neu", perquè creuen que "només s'aguanta amb diners públics", i opinen que "aquesta milionada s’hagués pogut invertir en millorar i augmentar els serveis públics entre llars d’infants, escoles, CAPs, hospitals, residències, universitats" i també "en infraestructures com carreteres d’accés als pobles o transport públic, i en una aposta decidida per a diversificar l’economia territorial de les comarques pirinenques. I hi afegeixen que la campanya promocional la veuen com "només és la punta de l’iceberg", perquè creuen que "encara hi ha moltes partides destinades a la candidatura de les que no s’ha fet públic exactament la quantitat gastada". Finalment, reiteren que Govern hauria de "deixar de malbaratar diners públics" en un projecte que veuen "enterrat", malgrat que la Generalitat ha avançat aquest estiu que ja preparen una nova candidatura, centrada en Catalunya i que prescindeixi de l'Aragó, i que mantenen la voluntat de dur a terme la consulta a la població pirinenca. Tot i això, la data d'aquesta votació ha quedat en punt mort des que es va ajornar el juliol passat.

Finalment, Stop JJOO ha recordat que el juny passat van presentar denúncia al Síndic de Greuges, a l’Oficina Antifrau i al Consell de l’Audiovisual de Catalunya i que aquest últim "va iniciar actuacions per determinar si les emissions de l’anunci publicitari a través dels mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), així com la difusió per diverses publicacions en paper, s’ajusten al marc normatiu".

Mostrar formulari de contacte