El Grau d'Infermeria de la UdL a Tremp ja suma 40 alumnes
Aquest estiu passat l'oferta va rebre 86 sol·licituds de preinscripció per a un total de 20 places. L'any 2028 s'ubicarà la Unitat Docent del campus a l'Hospital del Pallars
El Campus UdL-Pirineus de Tremp, que des de l'any passat ofereix el grau en Infermeria, ja ha arribat aquest curs a la xifra de 40 alumnes, sumant els 20 que ara s'han estrenat amb el primer curs i els 20 que ja són a segon.
El centre ha fet aquest dimecres el seu acte d'inauguració oficial del curs 2026-2027. A la inauguració s'ha anunciat que l'any 2028 la UdL preveu ubicar la Unitat Docent a les instal·lacions de l'Hospital Comarcal del Pallars. Actualment les classes estan repartides entre aules de l'Institut de Tremp i el centre hospitalari de la ciutat.
La rectora de la UdL, Maria Àngels Balsells, ha dit que l'acceptació d'aquests estudis al Pirineu és "bona" tal com ho demostra que de moment tenen totes les places cobertes. Aquest estiu passat, a la preinscripció van 86 sol·licituds en primera preferència. Balsells recorda que es tractava "d'un projecte arriscat" però creu que aquestes dades demostres que "ha estat un model d'èxit absolut".
L'acte l'ha presidit la consellera de Recerca i Universitats, Núria Montserrat, que ha manifestat que l'oferta d'Infermeria a Tremp "representa una manera d'entendre la universitat i el territori".
Ajudar a fixar professionals al Pirineu
L'adjunt al Campus Pirineus de la UdL, Carles Capdevila, ha recordat que la implantació d'aquest grau és una aposta conjunta de la UdL i la Generalitat que vol ajudar a "pal·liar la manca de professionals d'infermeria que es va posar de manifest durant la COVID-19". Capdevila hi afegeix que d'aquesta manera també es vol "acostar l’educació superior i la recerca a les comarques de muntanya i contribuir a la millora del sistema de salut del Pirineu".
Alguns dels projectes de futur per a aquest grau de la UdL a Tremp passen per encetar activitats d'Aprenentatge i Servei i la incorporació de membres grups de teatre locals per a les simulacions clíniques. L'acte d'avui amb un minut de silenci per l'accident ferroviari de Toledo.
