El grup A Sound of Thunder torna a actuar a la Pobla de Segur
La banda nord-americana, autors de la versió metal d''Els Segadors', ofereix un concert a la sala de la Fàbrica CTretze aquest dissabte al vespre. L'actuació clourà la seva segona gira per Catalunya
El grup de rock A Sound of Thunder, conegut per la seva versió metal de l'himne nacional català, 'Els Segadors', torna a actuar al Pirineu. La banda nord-americana oferirà un concert a la sala Fàbrica de la cervesera CTretze, a la Pobla de Segur, aquest dissabte dia 27. La vetllada començarà a les 7 del vespre amb l'actuació d'un grup metal pallarès: Hollow Cry, de Tremp.
El concert de la Pobla clourà la gira que A Sound of Thunder han batejat com a 'Desperta Ferro Tour' i que va començar divendres passat a Terrassa, la primera població catalana on van actuar ara fa un any. Aquests dies el grup de Washington DC també ha programat concerts a les Borges Blanques, la Bisbal d'Empordà, Sabadell, Tarragona i, aquest divendres dia 26, al Maquisfest de Sallent, al Bages. A més a més, aquest dimarts van participar a Sabadell en la presentació del llibre de còmic 'It was metal', inspirat en el seu disc homònim.
Vincle amb Catalunya
A Sound of Thunder es van fer populars l'any passat quan van publicar a YouTube 'The Reapers', una inusual i acurada adaptació d''Els Segadors', amb lletra en anglès, amb la qual traslladaven a l'imaginari heavy l'èpica del text i la melodia original. A més a més, la publicació va aparèixer el 3 d'octubre de 2017, data en què Catalunya es va paralitzar per denunciar la repressió policial per part de l'Estat espanyol durant el referèndum d'autodeterminació. Des de llavors la cançó ja ha rebut més d'1,6 milions de visualitzacions a YouTube, on el tema ha estat elogiat no només a Catalunya sinó també entre els seguidors del metal en general. Posteriorment també se n'ha publicat un videoclip, amb imatges de la primera gira que van fer a Catalunya, que ja s'apropa als 100.000 visionats.
El vincle del grup amb Catalunya prové del fet que la cantant, Nina Osegueda, és filla d'una catalana que va emigrar als Estats Units, i té família a la Fatarella (Terra Alta). Ella mateixa ha explicat que va descobrir casualment 'Els Segadors' ara fa tres anys en una recerca de cançons tradicionals catalanes. Darrerament també han arranjat una versió metal de 'La presó del rei de França', de la Companyia Elèctrica Dharma.
