Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Grup de Recerca de Cerdanya fa balanç de 10 anys d'estudi al jaciment paleolític de Montlleó

El Grup de Recerca de Cerdanya fa balanç de 10 anys d'estudi al jaciment paleolític de Montlleó

16/09/2009 10:52

Aquest dissabte ha tingut lloc a la Sala de Convencions del Museu Cerdà de Puigcerdà la conferència: "Montlleó, 10 anys d'estudi". La xerrada va anar a càrrec del professor del departament de Prehistòria, Història Antiga i Arqueologia de la Universitat de Barcelona i membre del SERP, Xavier Mangado. L'acte va comptar amb l’assistència d'una quarantena de persones.

La conferència va servir per explicar el descobriment del jaciment magdalenià de Montlleó, els diferents materials trobats al llarg d'aquests 10 anys d'estudi, les teories que han permès de confirmar o desmentir la seva existència, la relació amb d'altres jaciments d'èpoques similars, així com la importància d'aquest indret, ubicat al bell mig dels Pirineus.

L’endemà diumenge es va dur a terme una visita guiada al jaciment de Prats i Sansor, situat al coll de Saig. Xavier Mangado va mostrar el jaciment, les diverses àrees de prospecció, els mètodes d'excavació i algunes de les peces trobades en la campanya actual de treball.

Mostrar formulari de contacte