El Ministeri de Transports fa un simulacre d'incendi al túnel de Vielha, a l'N-230
La prova tindrà lloc a partir de les deu de la nit d'aquest dimarts, 27 d'octubre, i s'allargarà fins a les tres de la matinada de dimecres
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha anunciat que farà un simulacre d'incendi a l'interior del túnel de Vielha Juan Carlos I, a l'N-230. La prova començarà a les deu de la nit d'aquest dimarts, 27 d'octubre, i s'allargarà fins a les tres de la matinada del dia següent.
Per garantir la seguretat dels treballadors i usuaris, es tallarà completament al trànsit al túnel mentre duri el simulacre. Durant aquest temps no hi haurà itineraris alternatius habilitats per a la circulació ordinària.
L'objectiu de l'acció és comprovar l'eficàcia dels protocols d'actuació, la coordinació entre organismes i el funcionament de les instal·lacions de seguretat de la infraestructura. Es vol provar especialment el sistema de ventilació i la comunicació amb els serveis d'emergència externs.
En l'exercici hi participaran la Direcció General de Protecció Civil de Catalunya, els Pompièrs d’Aran, els Bombers de la Generalitat, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), Aran Salut, els Mossos d'Esquadra, CAT112, el Servei Català de Trànsit (CIVICAT), el Cos d’Agents Rurals i els Agents de Miei Ambient deth Conselh Generau d’Aran, entre altres organismes implicats en la gestió d'emergències.
