Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Liciten per un milió d'euros l'estudi informatiu de millora de la carretera N-260 entre la Seu d'Urgell i Adrall

Liciten per un milió d'euros l'estudi informatiu de millora de la carretera N-260 entre la Seu d'Urgell i Adrall

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana sospesa condicionar la via actual o fer-hi variants. Aquest tram té un trànsit de 15.000 vehicles diaris, amb pics de fins a 22.000
13/10/2022 12:35

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha anunciat aquest dimecres la licitació d'un contracte de serveis per redactar l'estudi informatiu de "condicionament i variants de traçat de la carretera N-260 (Eix Pirinenc) en el tram entre la Seu d’Urgell i Adrall". El pressupost de licitació és d'1 milió d'euros, amb IVA inclòs.

Amb aquest nou estudi, segons el MITMA, es vol millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit en aquest concorregut tram de l'N-260, que dóna accés tant a la Seu com a Andorra i la Cerdanya. De fet, en aquest comunicat el ministeri mateix ha detallat que actualment el traçat entre la Seu i Adrall suporta un moviment d'una mitjana de 15.000 vehicles cada dia, amb pics estacionals de fins a 22.000 vehicles el mes d'agost. A més a més, tal com expliquen, "les característiques de la infraestructura, amb trams en travessia, edificacions confrontants i força accessos directes i interseccions, motiva la necessitat d'emprendre una millora d'aquesta carretera".

Així, l'objecte de l'estudi informatiu serà definir i comparar les diverses alternatives existents per millorar l'N-260 entre els quilòmetres 227,6 i 234. L'inici d'aquest tram és a la rotonda d'Andorra de la Seu d'Urgell (a la confluència amb la carretera N-145); i el final, al punt on l'Eix Pirinenc coincideix amb la fi de la C-14, a Adrall. Una de les opcions estudiades és "aprofitar el corredor actual -bàsicament, la recta de Montferrer- amb el condicionament de la infraestructura existent". Això inclouria teòricament la rotonda de Montferrer, reivindicada pels veïns des de fa dècades, tot i que el comunicat no hi fa referència en cap moment. En aquest sentit, el MITMA assenyala que també hi ha l'opció de "plantejar variants de traçat on calgui". En aquest cas, la part implicada també podria incloure el primer quilòmetre de la carretera d'Andorra.

Aquest estudi informatiu servirà de base per a un expedient d'informació pública i un tràmit d'avaluació d'impacte ambiental, per tal de poder seleccionar l'alternativa més adient.

  • La carretera N-260, al tram entre Castellciutat i Montferrer
  • Tram de la carretera N-260 entre la Seu d'Urgell i Adrall (Mapa: MITMA)

Mostrar formulari de contacte