El MoraBanc Andorra continua a la Lliga ACB
Tot i perdre a l'últim partit, contra el Barça (95-100), l'equip andorrà acaba just al límit de la salvació (16è) gràcies a l'average favorable amb el Dreamland Gran Canaria, que perd la categoria
El MoraBanc Andorra ja comença a preparar una nova temporada a la Lliga ACB, després que aquest cap de setmana ha salvat la categoria. Tot i perdre a l'últim partit (95-100) contra el Barça, divendres a la nit al Pavelló Toni Martí, finalment l'equip tricolor s'ha assegurat la permanència, atès que a la mateixa hora el Dreamland Gran Canaria perdia clarament a la pista del València (105-91) i d'aquesta manera queia a la 17a posició, en zona de descens. El tercer equip que es jugava la continuïtat a l'elit, el Casademont Saragossa, és qui s'ha salvat de manera més èpica, perquè ho ha aconseguit gràcies a dos triples als últims sis segons en el seu partit a la pista del Río Breogan, on va acabar guanyant d'un sol punt (94-95).
Amb aquests tres resultats, i al final d'una temporada marcada per una gran igualtat a la part baixa de la classificació, el MoraBanc ha acabat la lliga regular just al límit de la salvació: en 16a posició, amb un balanç de 10 victòries i 24 derrotes i empatat amb el Casademont, que tenia el basket-average favorable i per això ha quedat 15è. El Gran Canaria, amb la derrota contra el València, ha estat finalment l'equip amb pitjor average dels tres que es jugaven la permanència i en conseqüència s'afegeix al Coviran Granada, que com a cuer (18è, amb 6-28) ja havia confirmat el descens unes setmanes abans.
Des del Bàsquet Club Andorra han valorat aquest últim partit contra el Barça com una "molt dolça derrota", per haver assolit la fita de la permanència en una temporada que qualifiquen de "duríssima i plena de dificultats", i celebren que "la Bombonera seguirà gaudint de la Lliga Endesa la temporada vinent".
Tot i aconseguir la salvació, ara l'entitat pirinenca haurà de preparar canvis de cara a la nova campanya, per tal de poder competir a l'ACB amb més garanties de continuïtat. I és que l'equip ha estat moltes jornades en zona de descens (17è) i això va motivar que al gener fos destituït el fins llavors entrenador, Joan Plaza. La temporada s'ha acabat amb Zan Tabak com a tècnic, amb qui al final s'ha aconseguit la salvació in extremis i amb un paper cabdal de Rafa Luz, Kyle Kuric i Shannon Evans.
Barça i Joventut, als 'playoff'
Pel que fa a la part alta de la lliga, la fase regular s'ha acabat aquest diumenge amb la recuperació del partit ajornat entre el Barça i el València, que s'ha resolt amb una contundent derrota blaugrana (77-102). Tot i acabar aquesta fase com el millor equip català, el Barça ha signat la seva pitjor classificació dels darrers anys (5è, amb un balanç de 24-10) i això significa que ara jugarà els 'play-off' amb el factor camp en contra. Ja començarà els quarts de final aquest dimarts mateix, a la pista de l'UCAM Múrcia (4t), i el segon partit contra els murcians el jugaran dijous al Palau Blaugrana.
També s'ha classificat l'Asisa Joventut (6è amb 22-12), que ara s'enfrontarà al Kosner Baskonia (3r), també amb el primer partit a fora. Els altres duels de quarts seran els del Real Madrid (1r) contra La Laguna Tenerife (8è) i del València (2n) contra el Surne Bilbao (7è). En aquells casos en què calgui desempat, el tercer i últim partit es jugarà diumenge, 7 de juny.
Pel que fa als altres equips catalans, el Baxi Manresa ha acabat 10è (amb un balanç equilibrat de 16-18); el Girona, 12è (14-20), i el Hiopos Lleida, 14è (12-22). Tot plegat, afegit a la salvació del MoraBanc Andorra, significa que per tercer any consecutiu hi haurà sis equips de la Federació Catalana de Basquetbol a l'ACB; és a dir, un de cada tres. Tots sis es retrobaran doncs a la Lliga Catalana masculina 2026, que es disputarà aquesta tardor vinent.
