El MoraBanc Andorra es juga la permanència a l'ACB a l'última jornada, en què rep el Barça
El matx decisiu es jugarà aquest divendres al vespre al Pavelló Toni Martí. L'equip tricolor hi arriba al límit de la salvació i amb una victòria més que el Casademont, que és 17è i acabarà la lliga a la pista del Río Breogán
El MoraBanc Andorra es jugarà la permanència a la Lliga ACB a cara o creu a l'última jornada. Aquest divendres al vespre, i en horari unificat (20.30 h), al Pavelló Toni Martí, el conjunt tricolor rebrà el Barça en un matx que serà decisiu per saber si continua a la màxima categoria.
La clara victòria de diumenge passat (88-116) a la pista del Hiopos Lleida -que ja tenia assegurada la permanència- ha permès a l'Andorra mantenir les opcions de salvació fins a l'últim moment. Ara el bloc pirinenc és just al límit: en 16a posició, amb un balanç de 10-23 i empatat amb el Dreamland Gran Canaria, però els insulars estan per damunt (en 15è lloc) perquè tenen el basket-average favorable. Per sota d'ells hi ha el Casademont ja en zona de descens i amb un triomf menys (17è, amb 9-24).
Aquest dimarts l'equip saragossà ha perdut (86-98) en el partit que tenia pendent contra el València, que aquesta setmana passada ha jugat la Final Four de l'Eurolliga. Aquest resultat ha suposat un baló d'oxigen vital per al MoraBanc, perquè significa que arribarà a l'última jornada depenent encara d'ell mateix per continuar a l'ACB.
En aquest sentit, si l'Andorra aconsegueix guanyar el Barça ja tindrà assegurada la permanència sense haver d'estar pendent dels resultats dels rivals. Un objectiu que no és fàcil perquè els blaugrana es disputen la segona posició final amb l'UCAM Múrcia i el València. En cas de perdre, però, els tricolors només baixarien si guanyen tant el Gran Canaria, que visita la difícil pista del València, com el Casademont, que es desplaça a Lugo per enfrontar-se al desè classificat, el Río Breogán.
En aquesta triple lluita per la salvació, qui parteix en teoria amb pitjors cartes és el Casademont, perquè necessita guanyar i esperar que perdin l'Andorra o el Gran Canaria. Sigui com sigui, cap dels tres equips té assegurada encara la continuïtat a l'elit. Per tot plegat, des del club andorrà han fet una crida a l'afició per "donar-ho tot" aquest divendres i intentar superar el Barça, com a via més directa per assolir l'objectiu.
