Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Museu Catedral de la Seu d'Urgell enceta una nova etapa amb la renovació de la seva imatge i del portal web

El Museu Catedral de la Seu d'Urgell enceta una nova etapa amb la renovació de la seva imatge i del portal web

L'equipament diocesà aposta per la nova marca perquè el visitant identifiqui millor la seva ubicació a la capital de l'Alt Urgell, amb la mirada posada en la candidatura a Patrimoni de la Humanitat. El logotip, amb forma d'escala, s'inspira en el campanar que corona la Catedral

09/05/2024 11:45

El Museu Diocesà d'Urgell estrena nova imatge comunicativa i renova el seu portal web (https://museucatedralseudurgell.org/). A més a més, en aquesta nova etapa l'equipament urgellenc vol potenciar la marca de Museu Catedral de la Seu d'Urgell, amb l'objectiu que els possibles visitants identifiquin millor la seva ubicació a la capital de l'Alt Urgell.

La renovació de la imatge i de la promoció del recinte s'ha presentat aquest dimecres amb un acte obert a tothom a l'església de Sant Miquel, situada just al costat de l'entrada del museu. La presentació l'ha presidit l’arquebisbe d’Urgell i copríncep d’Andorra, Joan-Enric Vives, i també hi han intervingut l'alcalde de la Seu, Joan Barrera; el director del Museu Diocesà i delegat de Patrimoni del Bisbat d'Urgell, Josep M. Mauri, i Patrícia Ventura, doctora en Mitjans, Comunicació i Cultura per la UAB i consultora de comunicació, que ha estat l'encarregada del projecte i n'ha donat a conèixer els detalls.

Durant l'explicació, monsenyor Vives ha assenyalat que amb aquests canvis es vol "promoure l’educació de la mirada per al desenvolupament espiritual i creatiu, mitjançant l'impressionant patrimoni artístic" que s'hi preserva. D'aquesta manera el Bisbat també vol "vol posar de manifest un dels valors més arrelats a la seva essència: el seu compromís amb el territori", tal com ho reflecteix l'esforç que ha fet al llarg dels anys per preservar aquest patrimoni. Pel que fa a la nova denominació de Museu Catedral de la Seu d'Urgell, que darrerament ja s'emprava a les xarxes socials, l'arquebisbe ha explicat que van debatre'n ha conveniència i finalment han valorat que és un canvi encertat. I és que, tot i que l'equipament manté la vocació de representar la totalitat de la Diòcesi d'Urgell, veuen necessari posar l'accent en la seva ubicació a la ciutat de la Seu, perquè havien comprovat que fins ara, amb el nom de Museu Diocesà d'Urgell, molts possibles visitants es confonien i creien que estava a la comarca de l'Urgell, a la plana de Lleida. 

Pel que fa al disseny del logotip, Patrícia Ventura ha explicat que per escollir-lo es van inspirar directament en un dels elements més emblemàtics i valorats del conjunt catedralici: el petit campanar que corona la façana de l'entrada principal del temple. Tot agafant com a referència la forma d'escala del seu punt més alt, i al·ludint també a l'Escala de Déu, s'ha dissenyat una imatge amb una forma a mig camí entre el rombe i la creu, amb tres graons a cadascun dels quatre costats. D'altra banda, tot i que al plafó de presentació el logo apareix amb un color terrós, Ventura ha avançat que s'ha previst diverses combinacions cromàtiques. Així, per exemple, als perfils del museu a xarxes socials hi ha començat a aparèixer en color negre.

Quant al portal web, amb un disseny modern i funcionalitats millorades, la plataforma permetrà als visitants conèixer els espais visitables, explorar les col·leccions del museu i participar en les activitats i nous esdeveniments. La pàgina rep el visitant amb un vídeo promocional amb espectaculars imatges, en les quals també hi apareixen diversos veïns i veïnes de la Seu i la comarca que es van oferir a fer-hi de figurants durant el rodatge.

Col·laboració amb la ciutat

Després de la projecció d'aquesta gravació, Joan Barrera va celebrar que es reforci d'aquesta manera la projecció "d'un patrimoni mil·lenari que és el Bisbat però també de la ciutat i que esperem que algun dia també sigui Patrimoni de la Humanitat", tot referint-se a l'actual candidatura conjunta amb Andorra i la ciutat de Foix perquè la UNESCO reconegui diversos edificis vinculats al naixement del Principat d'Andorra com a país. Per això, el també regidor de Cultura ha agraït "la feina que fa el Bisbat per actualitzar el seu patrimoni, posar-lo a disposició i, com diu el vídeo, obrir-lo a la ciutadania, perquè és una part molt important de la ciutat i per a la seva promoció econòmica i turística", a més de "posar en valor el centre històric".

La presentació de la nova imatge del Museu Diocesà també ha comptat amb la presència, entre d'altres, del delegat del Govern a l’Alt Pirineu i Aran, Josep Castells; la presidenta del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Josefina Lladós, i la fins fa poc responsable de patrimoni del Bisbat d'Urgell, Clara Arbués, que des d'enguany és la nova directora del Museu de Lleida. També hi han assistit alguns dels veïns que apareixen al vídeo promocional de la nova etapa.

Equip del projecte

L’equip encarregat de dur a terme el projecte ha estat format per l’estudi de disseny barceloní Laia Guarro, l’estudi de creació audiovisual Omen, el dissenyador i programador Marc Permanyer, el fotògraf Àlex Tena i la Consultora en accessibilitat Mònica Surís. Un equip format i coordinat per la consultora de comunicació Patrícia Ventura.

Vídeo sobre la nova imatge del Museu Catedral de la Seu d'Urgell

  • Presentació de la nova imatge i el nou portal web del Museu Catedral de la Seu d'Urgell
    Presentació de la nova imatge i el nou portal web del Museu Catedral de la Seu d'Urgell
  • Portada del nou web del Museu Catedral de la Seu d'Urgell, amb el logotip al capdamunt
    Portada del nou web del Museu Catedral de la Seu d'Urgell, amb el logotip al capdamunt

Mostrar formulari de contacte