Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El nou Pla Estratègic de l'Aviació de Catalunya, en fase de tramitació

El nou Pla Estratègic de l'Aviació de Catalunya, en fase de tramitació

El document regirà el funcionament d'instal·lacions com l'Aeroport Andorra-la Seu, que properament tindrà un heliport preparat per a trasllats nocturns. La participació territorial, la col·laboració publico-privada, la gestió remota o la qualitat dels serveis als passatgers, entre els objectius del futur model de governança
Aeroport Andorra-la Seu
02/12/2020 18:03

El Pla estratègic de l’Aviació a Catalunya, que ha de substituir l’actual Pla d’aeroports, aeròdroms i heliports, es troba en tramitació. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha explicat aquest dimecres que des del Departament de Territori i Sostenibilitat treballen perquè el nou document aporti "una visió del conjunt del sector aeroportuari més àmplia, que incorpora tot el sector aeronàutic en les seves branques industrials, formatives, esportives, d’emergències, de serveis públics i d’innovació". També s'hi tindrà en compte la sostenibilitat ambiental i el desenvolupament econòmic i social.

Aquest model de governança aeroportuària regirà les properes dècades el funcionament dels sis aeroports d'ús públic, entre els quals hi ha el d'Andorra-la Seu i el d'Alguaire, els dos aeroports que són propietat de la Generalitat i que gestiona l'empresa pública Aeroports de Catalunya. També s'aplicarà a les quatre infraestructures considerades d'interès general (Barcelona-El Prat, Girona, Reus i Sabadell), els 29 aeròdroms del país (entre ells, de la Cerdanya) i als 70 heliports, dels quals 25 són especialitzats (Bombers, Mossos d'Esquadra, Agents Rurals o d'altres cossos d'emergències), 25 més eventuals, 16 de serveis sanitaris i un d'ús públic. Aquest darrer és el del Circuit de Catalunya, on s'ha fet la presentació del futur pla.

Entre els objectius d'aquesta figura legal, Isidre Gavín n'ha destacat la coparticipació territorial, la col·laboració entre el sector públic i el privat (per poder concentrar els esforços d'inversió en aquells serveis deficitaris), la gestió remota de les instal·lacions i el control de la qualitat del servei als passatgers.

Més heliports 'H24'

El secretari general ha avançat que “la xarxa d’heliports i aeròdroms serà una branca important d’aquest nou model" perquè volen "donar una mirada ambiciosa i global de tota la xarxa". Per això, s'ha definit un pla d’inversió per transformar els heliports en "H24"; és a dir que puguin funcionar a qualsevol hora del dia -també a la nit- per si cal fer vols urgents. En aquest apartat hi entra, entre d'altres, l'heliport per a transports sanitaris o d'emergència que s'adequarà a l'Aeroport Andorra-la Seu.

De la seva part, el director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, ha destacat “el suport de la indústria i els professionals que hi ha darrere dels heliports i la seva activitat". Saldoni hi ha afegit que aquesta activitat econòmica, que va més enllà del simple transport comercial de passatgers, es vol "potenciar i desenvolupar per consolidar-la i fer-la més competitiva".