Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El nou teatre-auditori de la Seu entra dins del Pla d'Equipaments Culturals de la Generalitat

El nou teatre-auditori de la Seu entra dins del Pla d'Equipaments Culturals de la Generalitat

Els tràmits que s'han fet des de l'Ajuntament garanteixen el 50 per cent del finançament del nou equipament Ja s’estudia les opcions d’ubicació, una de les quals és a davant del Palau d’Esports
Essela Teatre
19/04/2010 17:18

El nou teatre-auditori de la Seu d'Urgell s'ha inclòs dins del Pla d'Equipaments Culturals de la Generalitat de Catalunya 2010-2020. El regidor de Cultura de la Seu, Miquel Colom, considera que l'Ajuntament urgellenc veu compensada així la feina feta perquè la ciutat es beneficiï d'una subvenció de fins al 50% del cost del nou edifici cultural. Dins del pla del Departament català de Cultura, que es realitzarà en un termini de deu anys, també s'hi ha inclòs la construcció d'una sala d'exposicions.

Miquel Colom manifesta que "l'actual equip de govern ja ha fet tot el que calia perquè la Seu pugui gaudir d'un projecte tan necessari com aquest”. I hi afegeix: "La propera legislatura caldrà trobar l'altre 50% de finançament i començar a construir el teatre-auditori, així com la sala d'exposicions”. L'espai cultural té un cost d'entre 4 i 5 milions d'euros.

L'Ajuntament urgellenc, atenent el Pla d'Ordenació Urbana, disposa d'alguns terrenys per ubicar el teatre-auditori. Un dels indrets més adients, des del punt de vista del regidor de Cultura, seria una parcel.la davant del Palau d'Esports, al Camí Ral de Cerdanya, "ja que disposa d'un bon accés des d'una de les entrades de la ciutat i alhora compta amb una zona d'aparcament".

Quinze projectes a l'Alt Pirineu

Al conjunt de l'Alt Pirineu, el Pla d’equipaments culturals contempla 15 projectes. Organyà i Oliana hi estan inclosos per a la construcció de centres culturals. El projecte també contempla nous teatres a Puigcerdà, Tremp i el Pont de Suert; nous centres culturals a Bellver de Cerdanya, la Pobla de Segur, Isona i Llavorsí, i renovació de les biblioteques a Puigcerdà i Sort.

El Pla, que va presentar ara fa un mes el conseller Joan Manuel Tresserras, inclou també un apartat especial per a municipis de menys de 3.000 habitants, ja que el manteniment d'una oferta cultural estable en aquestes poblacions representa un esforç considerable. Segons Tresserras, del 50% de la infraestructura que ha d'assumir l'administració local, en aquests llocs específics la Generalitat podria assumir una mica més.

Durant deu anys, la previsió és que el Departament de Cultura inverteixi 60 milions d'euros. Tot i això, els darrers anys la mitjana d'inversió en equipaments ja ha estat de 40 milions d'euros l'any.

Al llarg d'aquest 2010, es faran tres convocatòries de subvencions: per a l'elaboració dels plans locals d'equipaments culturals, per a la redacció de projectes executius i per a l'adquisició d'equipament audiovisual. El pla no inclou la Val d'Aran, que compta amb una gestió específica de la política cultural.

Mostrar formulari de contacte